5 خانه کوچک مستقل ویژه توان خواستار در کرمان راه اندازی شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بهزیستی کرمان، عباس صادق زاده در آئین گرامیداشت روز جهانی معلولان ضمن تبریک روز جهانی معلولان با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توانایی های افراد دارای معلولیت گفت: با دوری از ترحم و احترام به جامعه معلولان باید شرایط رشد و مشارکت اجتماعی این گروه را در جامعه فراهم کنیم .

5 خانه کوچک مستقل ویژه توان خواستار در کرمان راه اندازی شد

مدیرکل بهزیستی کرمان مناسب سازی محیط را یکی از دغدغه های اصلی جامعه معلولان دانست و مطرح نمود: افراد دارای معلولیت برای حضور در اجتماع و رسیدگی به مسائل و مسائل خود در مرحه اول نیازمند محیط مناسب برای تردد در اجتماع را دارند و این نیازمند همکاری همه مسئولان و سازمان های متولی است .

صادق زاده با بیان اینکه پنج خانه مستقل کوچک ویژه توان خواستار در استان کرمان راه اندازی شده است، گفت: این مراکز با رویکرد توانمندسازی افراد دارای معلولیت و استقلال این افراد در جامعه به ارائه خدمات می پردازند .

وی مراکز مشاوره ژنتیک را در آگاهسازی افراد و خانواده ها از بیماری های ژنتیک و پیشگیری از معلولیت ها را مهم و موثر دانست و مطرح نمود: باید فرهنگ استفاده از مراکز مشاوره قبل از ازدواج و انجام آزمایشات ژنتیک در خانواده ها نهادینه گردد .

مهران عالم زاده شهردار کرمان در این مراسم با اشاره به تشکیل ستاد مناسب سازی شهر ویژه معلولان گفت: افراد دارای معلولیت با وجود بعضی از محدودیت ها، توانایی های باارزشی در حوزه های مختلف هنری، ورزشی و فرهنگی دارند .

زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان در مراسم جشن روز جهانی معلولان با تاکید بر راه اندازی کارگروه اشتغال ویژه معلولان گفت: افراد دارای معلولیت با حضور موفق در عرصه های مختلف اجتماعی در راستای تحقق اهداف بلند خود گام برمی دارند .

موسی پور از تشکیل مجمعی از نمایندگان مختلف جامعه معلولان و مدیران استان برای حل مسائل معلولان اطلاع داد و اضافه کرد: امیدواریم از سال آینده مدیران استان گزارش عملکرد خود را در خصوص افراد دارای معلولیت ارائه دهند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7657

به "5 خانه کوچک مستقل ویژه توان خواستار در کرمان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 خانه کوچک مستقل ویژه توان خواستار در کرمان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید