22 درصد اشتغال خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مجتبی مزروعی صبح پنج شنبه در جلسه مشترک هیئت تجاری فرانسه با مسئولان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد:22 درصد اشتغال و 15 درصد ارزش افزوده اقتصادی در این استان مربوط به بخش کشاورزی است و حدود 9میلیون تن محصولات کشاورزی فراوری می گردد که 8 میلیون تن آن دامی و یک میلیون تن آن زراعی و باغی است.

22 درصد اشتغال خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است

وی اضافه کرد: خراسان رضوی استان صادراتی از نظر محصولات کشاورزی نظیر انار ، پسته ، انگور ، کشمش ، گیاهان دارویی و زعفران است که اگر با فرانسه در این خصوص ارتباطات بیشتری داشته باشیم، قطعا در بحث اقتصادی خواهیم توانست گامهای بلند و بزرگی برداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: این استان از نظر اقلیمی ظرفیت خوبی برای فراوری گیاهان دارویی دارد که این خود احتیاجمند صنایع فرآوری مناسب است وما حاضریم چه به صورت یک طرفه و چه به صورت مشارکتی از لحاظ تامین سرمایه برای خرید تکنولوژی و ماشین آلات مورد احتیاج،از کشور فرانسه اقدام کنیم.

وی گفت:درصدد هستیم برای بهره وری بیشتر از آب 17 هزار هکتار کشت گوجه فرنگی و خیار و 35 هزار هکتار کشت جالیز دراین استان را به گلخانه منتقل کنیم که برای تامین بذر ،کود ،سم و تجهیزات گلخانه ای مورد احتیاج، در این زمینه آماده انعقاد قرارداد های مستقیم با کشور فرانسه هستیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4368

به "22 درصد اشتغال خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "22 درصد اشتغال خراسان رضوی مربوط به بخش کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید