کدام گوشی های اندرویدی راحت تر تعمیر می شوند؟

به گزارش مجله سرگرمی، داشتن جدیدترین و بهترین گجت ها بسیار هیجان انگیز است ولی وقتی گوشی مربوطه می شکند و احتیاج به تعمیر پیدا می نماید، دیگر موضوع سریع بودن تراشه برای شما کمترین اهمیت را پیدا می نماید. در عوض این سوال برای شما ایجاد می گردد که آیا تعمیر گوشی اندرویدی موردنظر امکان پذیر است و در این صورت چه هزینه ای دارد؟

کدام گوشی های اندرویدی راحت تر تعمیر می شوند؟

آسیب رسیدن به گوشی موضوع عجیبی نیست و بسیاری از کاربران تجربه این موضوع را داشته اند. اگر راحتی تعمیر گوشی های اندرویدی برای شما اهمیت زیادی دارد، در این مطلب یکی از کارشناسان سایت iFixit تعدادی از بهترین گوشی های اندرویدی را از لحاظ تعمیرپذیری معرفی می نماید. برای یادآوری باید بگوییم که سایت iFixit به صورت تخصصی در زمینه کالبدشکافی گوشی ها و امکان تعمیر آن ها فعالیت دارد و راهنمای مهمی برای بسیاری از تعمیرکاران محسوب می گردد.

Fairphone 3

در رتبه اول این فهرست، بدون هیچ شک و تردیدی گوشی ناشناخته ولی تازه نفس Fairphone 3 قرار می گیرد که در کنار دو نسل قبلی، از معدود گوشی هایی است که در سایت iFixit برای تعمیرپذیری از 10، امتیاز 10 را دریافت نموده است. شرکت سازنده برای ساخت این گوشی، موضوع ماژولار بودن را در اولویت قرار داده و به همین خاطر از باتری 3060 میلی آمپر ساعتی قابل تعویض بهره می برد.

علاوه بر این تعویض نمایشگر 5.65 اینچی آن هم کار ساده ای محسوب می گردد که باید خاطرنشان کنیم باتری و نمایشگر دو بخشی هستند که بیش از دیگر قطعات تعویض می شوند. در جعبه این گوشی، پیچ گوشتی مخصوصی واقع شده است و به لطف راهنمای تصویری که شرکت فراهم نموده، خود کاربران می توانند قطعات گوناگون از جمله مادربرد را به راحتی عوض نمایند. این شرکت حتی قطعات موردنیاز را در سایت خود به فروش می رساند.

متأسفانه Fairphone 3 به صورت محدود در اروپا عرضه شده است ولی در هر صورت چنین گوشی هوشمندی نشان می دهد که شرکت های بزرگ هم بدون فدا کردن طراحی و ویژگی های مختلف، می توانند گوشی های کاملاً قابل تعمیر را روانه بازار نمایند.

SHIFT6m

گوشی Fairphone 3 در این زمینه توجهات زیادی را جلب می نماید ولی یکی دیگر از گوشی های اندرویدی که به راحتی تعمیر می شوند، SHIFT6m نام دارد. این گوشی توسط یک شرکت آلمانی کوچک به نام Shiftphone ساخته شده که از سال 2014 فعالیت خود را شروع نموده است.

از لحاظ تعمیرپذیری، این گوشی به پای Fairphone 3 نمی رسد ولی دریافت نمره 9 از 10 نشان می دهد که در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد. باتری 4242 میلی آمپر ساعتی و نمایشگر اولد 5.7 اینچی به سادگی از بدنه جدا می شوند. از جمله معایب این گوشی در ارتباط با تعمیرپذیری می توانیم به موقعیت نه چندان ایدئال کانکتورها اشاره کنیم و بخش هایی مانند جک هدفون، موتور ویبره و پورت USB-C با کمی دشواری از بدنه جدا می شوند.

این گوشی هم مانند Fairphone 3 فقط در اروپا روانه بازار شده که البته قیمت نسبتا بالاتری هم دارد. بار دیگر باید تکرار کنیم که وجود چنین گوشی هایی نشان می دهد ساخت گوشی های اندرویدی که به راحتی قابل تعمیر باشند، کاملا امکان پذیر است.

گوگل پیکسل 3a

آخرین گوشی مقرون به صرفه گوگل از لحاظ تعمیرپذیری پیروز شده نمره 6 را از 10 دریافت کند که اگرچه نمره ایدئالی نیست، ولی نسبت به بسیاری از گوشی های ساخت شرکت های مشهور فزونی دارد. با وجود اینکه نمایشگر این گوشی از طریق مواد چسبنده به بدنه وصل شده، ولی این مواد نسبت به گوشی های رقیب چسبندگی کمتری دارند و راحت تر می توان نمایشگر را از بدنه جدا کرد. پنل اولد بسیار نازک و شنماینده این گوشی، فرایند تعویض را به کار سختی بدل می نماید ولی با کمی دقت می توان چنین کاری را انجام داد.

پیکسل 3a برای باتری هم از مواد چسبناک استفاده شده ولی به لطف وجود چند نوار می توان به راحتی آن را از بدنه جدا کرد. در بسیاری از گوشی ها، همین مواد چسبنده طوری مورد استفاده قرار می گیرند که جدا کردن بخش هایی مانند نمایشگر و باتری به کار طاقت فرسایی بدل می گردد.

وان پلاس 7T

بیشتر گوشی های پرچم دار اندرویدی از لحاظ راحتی تعمیر حرف زیادی برای گفتن ندارند اما جدیدترین پرچم دار وان پلاس به نام وان پلاس 7T در این زمینه عملکرد بهتری دارد. سایت iFixit به این گوشی نمره 5 از 10 داده که اگرچه چنین امتیازی عالی نیست، ولی روی هم رفته نسبت به بسیاری از پرچم داران اندرویدی راحت تر تعمیر می گردد.

با توجه به اینکه برای پنل پشتی مواد چسبنده زیادی مورد استفاده قرار گرفته، جدا کردن آن کار چندان راحتی نیست ولی بعد از ورود به داخل بدنه، به راحتی می تواند باتری را بیرون آورد و بسیاری از قطعات هم ماژولار هستند. ضمناً، نمایشگر هم به طور محکم به فریم وصل شده و برای تعویض آن، باید کل گوشی باز گردد. در هر صورت اگر به دنبال پرچم دار اندرویدی هستید که تعمیر آن هم نسبت به دیگر رقبا راحت تر باشد، گوشی وان پلاس 7T را پیشنهاد می کنیم.

موتورولا سری G و E

در نهایت باید به گوشی های سری G و E موتورولا اشاره کنیم که از لحاظ تعمیرپذیری نسبت به بسیاری از گوشی های اندرویدی فزونی دارند. به عنوان مثال، پنل پشتی موتورولا E6 به راحتی جدا می گردد و بدون دردسر می توان باتری آن را بیرون آورد. در سال 2020 برای بسیاری از گوشی ها با سختی زیادی می توان همین کار ساده را انجام داد. علاوه بر این، موتورولا از جمله معدود شرکت های بزرگی است که قطعات سخت افزاری را به راحتی در اختیار تمام کاربران قرار می دهد.

همان طور که می دانید، در زمینه گوشی های اندرویدی تنوع بسیار گسترده ای وجود دارد و در این مطلب کوشش کردیم که فقط به تعدادی از آن ها که راحت تر تعمیر می شوند، بپردازیم. اگر از جمله تعمیرکاران گوشی هستید، به نظر شما کدام گوشی های اندرویدی راحت تر تعمیر می شوند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

5 کاری که شرکت های چینی بهتر از اپل و سامسونگ انجام می دهند

منبع: Android Police

mahsanblog.ir: سیستم مدیریت محتوای مهسان

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70691

به "کدام گوشی های اندرویدی راحت تر تعمیر می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گوشی های اندرویدی راحت تر تعمیر می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید