تجربه ی هشت سفر منحصربه فرد از رم، ایتالیا

به گزارش مجله سرگرمی، شهری با قدمت تاریخی و فرهنگی غنی به وسعت امپراتوری باستانی‌اش، رم مقصدی ایده‌آل برای کاوش‌های شهری، تجربه‌ی طعم‌های اصیل ایتالیایی و غرق شدن در هنر و معماری باشکوه است. اما فراتر از کولوسئوم و فواره تِرِوی، رم تجربیات منحصربه‌فردی را نیز برای گردشگران ماجراجو و علاقه‌مند به فرهنگ ایتالیا ارائه می‌دهد. در این مقاله، با هشت سفر جذاب از رم همراه می‌شویم که تجربه‌ای به یاد ماندنی برای شما رقم خواهند زد.

تجربه ی هشت سفر منحصربه فرد از رم، ایتالیا

منبع مقاله: تجربه هشت سفر منحصربفرد از رم ایتالیا

باستان‌شناسی زیرزمینی: گشت‌وگذار در دخمه‌های رم

رم شهری دوطبقه است! زیرِ خیابان‌های شلوغ و میدان‌های تاریخی، شبکه‌ای از دخمه‌ها، تونل‌ها و آرامگاه‌های باستانی به نام "کاتاکومب" (Catacombe) قرار دارند. با یک تور راهنما، به اعماق تاریخ سفر کنید و از آرامگاه‌های اولیه‌ی مسیحیان، نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های باستانی دیدن کنید. تصور کنید در حالی که روی سنگفرش‌های هزار ساله قدم برمی‌دارید، داستان‌های رم باستان در ذهنتان جان می‌گیرند.

طعم لذیذ تاریخ: پخت‌وپز سنتی با یک سرآشپز محلی

به جای صرفاً غذا خوردن در رستوران‌های توریستی، تجربه‌ای اصیل و خوشمزه را رقم بزنید. در یک کلاس آشپزی با یک سرآشپز محلی رم شرکت کنید. بیاموزید که چگونه پاستای “کاربنارا” (Carbonara) یا پیتزای اصیل ایتالیایی را به سبک سنتی تهیه کنید. با این کار، nejen با طعم‌های محلی آشنا می‌شوید، بلکه می‌توانید این مهارت‌های جدید را با خود به خانه ببرید و برای عزیزان‌تان آشپزی کنید.

اپرای شبانه زیر نور ستارگان: تئاتر تراژان (Terme di Traiano)

تجربه‌ای رویایی و فراموش‌نشدنی: اپرا یا کنسرت موسیقی کلاسیک در فضای باز تئاتر تراژان، حمام‌های باستانی امپراتور تراژان. با غروب آفتاب، در میان ستون‌های سنگی باشکوه بنشینید و به صدای دلنشین خواننده‌ی اپرا یا موسیقی ارکستر گوش دهید. ترکیبی از تاریخ، هنر و فضای باز، شبی به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

سوار بر اسب در میان تاکستان‌های توسکانی: یک روز در مزرعه

از شلوغی رم فاصله بگیرید و به حومه‌ی شهر، به منطقه‌ی توسکانی (Toscana) سفر کنید. در آنجا، با اسب در میان تاکستان‌های سرسبز و تپه‌های پوشیده از درختان زیتون سواری کنید. پس از گشت‌وگذار، از یک وعده‌ی ناهار اصیل ایتالیایی در یک مزرعه‌ی محلی لذت ببرید و با کشاورزان در مورد شیوه‌ی زندگی و تولید محصولات محلی صحبت کنید.

شکار شبانه‌ی ارواح در رم باستان

اگر به دنبال هیجان و تجربه‌ای متفاوت هستید، در یک تور شبانه‌ی "شکار ارواح" در خیابان‌ها و مکان‌های تاریخی رم شرکت کنید. با راهنمایی که داستان‌های ارواح و افسانه‌های محلی را برایتان تعریف می‌کند، از مکان‌های تسخیرشده‌ی ادعایی، پلکان‌های اسپانیایی (Spanish Steps) و میدان ناون (Piazza Navona) دیدن کنید.

پرواز با بالون بر فراز رم: تماشای شهر از زاویه‌ای متفاوت

شهریت رم را از آسمان و با یک تور بالون سواری تماشا کنید. با طلوع آفتاب بر فراز شهر اوج بگیرید و منظره‌ای پانوراما از کلیسای جامع سنت پیتر، قلعه‌ی سنت آنجلو و سایر بناهای تاریخی را به نظاره بنشینید. تجربه‌ای رمانتیک و فراموش‌نشدنی که به شما امکان می‌دهد تا وسعت و شکوه رم را درک کنید.

قدم زدن در امتداد Via Appia Antica: سفری به گذشته

Via Appia Antica یکی از قدیمی‌ترین جاده‌های جهان است که قدمت آن به قرن 300 پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. تصور کنید در امتداد این جاده تاریخی قدم بزنید و سنگفرش‌های کهن را زیر پایتان حس کنید. در این مسیر با بقایای باستان‌شناسی همچون مقبره‌های رومی و ویلاهای اشرافی روبرو خواهید شد. گویی با هر قدم، برگ دیگری از کتاب تاریخ رم ورق می‌خورد.

طلوع خورشید بر فراز Castel Sant'Angelo: نظاره‌گر ابدی رم

Castel Sant'Angelo قلعه‌ای قرون وسطایی است که بر فراز تپه ای مشرف به شهر رم قرار دارد. طلوع خورشید بر فراز این قلعه، تصویری جادویی و فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. تماشای شهر در حال بیدار شدن از خواب شبانه، تجربه‌ای است که روح شما را نوازش خواهد داد.

گشت و گذار شبانه در Trastevere: رم از زاویه ای متفاوت

Trastevere محله‌ای دنج و تاریخی در غرب رودخانه Tiber است. در این محله، زمان گویی کندتر حرکت می‌کند و حال و هوای قرون وسطایی بر فضا حんでいます. در گشت و گذار شبانه در Trastevere، با کافه‌های دنج، رستوران‌های محلی و فروشگاه‌های خاص روبرو خواهید شد. گویی وارد دنیایی مخفی و دور از هیاهوی مرکز شهر شده‌اید.

گذراندن یک عصر به یاد ماندنی در میدان Campo de' Fiori: تازگی و طراوت

Campo de' Fiori میدان رنگارنگی در قلب رم است که هر روز صبح به بازار محلی میوه و سبزیجات تبدیل می‌شود. در این بازار، تازگی و طراوت محصولات کشاورزی ایتالیا را از نزدیک حس خواهید کرد. همچنین می‌توانید با کشاورزان محلی گپ بزنید و از آن‌ها در مورد زندگی در ایتالیا سوال بپرسید.

کاوش در دنیای زیرزمینی رم: رم فراتر از سطح زمین

رم شهری است که تاریخش نه تنها بر روی زمین، بلکه در زیر آن نیز نهفته است. با شرکت در تورهای کاوش در دخمه‌های زیرزمینی (Catacombs)، سفری به دنیای مردگان رومی خواهید داشت. در این دخمه‌ها، با مقبره‌های حکاکی شده و داستان‌های نهفته در دل تاریخ روبرو خواهید شد.

کلاس آشپزی پیتزای اصیل ایتالیایی: راز پیتزای خوشمزه

ایتالیا مهد پیتزا است و چه چیزی بهتر از اینکه در قلب رم، راز پخت یک پیتزای اصیل ایتالیایی را بیاموزید؟ با شرکت در کلاس‌های آشپزی، زیر نظر سرآشپزهای حرفه‌ای، خمیر پیتزا را ورز خواهید داد، سس گوجه فرنگی را آماده خواهید کرد و در نهایت، پیتزای دستپخت خود را در یک اجاق هیزمی سنتی خواهید پخت.

تماشای اپرا در Teatro dell'Opera di Roma: اوج هنر و فرهنگ ایتالیا

Teatro dell'Opera di Roma یکی از مشهورترین تئاترهای اپرای جهان است. با تماشای یک اپرای اصیل ایتالیایی در این تئاتر، غرق در دنیای موسیقی و هنر خواهید شد. لباس‌های مجلل، دکورهای باشکوه و صدای جادویی خوانندگان، تجربه‌ای به یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

پیک نیک در Borghese Gardens: آرامش در قلب رم

Borghese Gardens باغی وسیع و سرسبز در شمال رم است. این باغ، مکانی ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر و برقراری ارتباط با طبیعت است. با برپایی یک پیک نیک در این باغ، می‌توانید از سایه درختان و تماشای مناظر زیبای شهر لذت ببرید.

گشت و گذاری زیرزمینی در رم باستان

فراموش نکنید که رم شهری چندلایه است. درست در زیر خیابان‌های شلوغ امروزی، شبکه‌ای از تونل‌ها و حفره‌های باستانی به نام «دوموس اورئا» (Domus Aurea) نهفته‌ است. این مجموعه‌ی وسیع که زمانی محل اقامت امپراتوران رومی بود، اکنون با تورهای باستان‌شناسی قابل بازدید است. تصور کنید در حالی که با نور مشعل راهنمایی می‌شوید، از کنار نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های کشف‌شده‌ی دوران باستان عبور کنید و با گوشه‌ای پنهان از تاریخ رم باستان آشنا شوید.

غروب آفتاب باورنکردنی از جانیکولوم

تپه جانیکولوم (Gianicolo) یکی از مرتفع‌ترین نقاط شهر است که منظره‌ای خیره‌کننده از سراسر رم را در اختیارتان قرار می‌دهد. در هنگام غروب، آسمان با رنگ‌های نارنجی، صورتی و بنفش تزیین می‌شود و گنبدهای کلیساها در مقابل نور درخشان به نظر می‌رسند. کافی‌ست روی چمن‌های این تپه بنشینید، از نسیم خنک لذت ببرید و با تماشای غروب آفتاب، خاطره‌ای به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

پیک‌نیک در باغ‌های ویلا بورگزه (Villa Borghese)

ویلا بورگزه، پارکی وسیع و باشکوه در قلب رم است که زمانی اقامتگاه خانواده بورگزه بوده است. این باغ با مجسمه‌های خیره‌کننده، دریاچه‌ مصنوعی آرامش‌بخش و مسیرهای پیاده‌روی دل‌نشین، مکانی ایده‌آل برای یک پیک‌نیک به یاد ماندنی است. سبدتان را با غذاهای خوشمزه‌ی ایتالیایی پر کنید، زیر سایه‌ی درختان چتری پهن شوید و از آرامش و زیبایی این باغ لذت ببرید.

کلاس آشپزی با یک سرآشپز محلی

هیچ تجربه‌ای در رم بدون امتحان کردن غذاهای خوشمزه‌ی این شهر کامل نمی‌شود. اما فراتر از رستوران‌گردی، شرکت در یک کلاس آشپزی با یک سرآشپز محلی می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی باشد. رازهای تهیه‌ی پاستا، سس‌های اصیل و دسرهای سنتی را بیاموزید و با دست‌پخت خود، دوستان و خانواده‌تان را شگفت‌زده کنید.

شب‌نشینی در تراستور (Trastevere)

تراستور، محله‌ای تاریخی و دنج در غرب رودخانه‌ی تیبر است. خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ی این محله مملو از کافه‌های دنج، رستوران‌های خانوادگی و فروشگاه‌های محلی است. در غروب آفتاب، در تراس یکی از کافه‌ها بنشینید، از تماشای مردم محلی لذت ببرید و با یک لیوان اسپرسوی خوشمزه، حال و هوای واقعی رم را حس کنید.

شکار گنج در بازار Campo de’ Fiori

Campo de’ Fiori بازاری رنگارنگ و پرجنب‌و‌جوش است که در آن می‌توانید انواع سوغاتی، میوه‌های تازه، گل‌های زیبا و صنایع دستی محلی را پیدا کنید. اما فراتر از خرید، قدم زدن در این بازار و چانه زدن با فروشندگان، تجربه‌ای به‌یادماندنی و سرگرم‌کننده است. سعی کنید با گشتن در غرفه‌های مختلف، سوغاتی‌های خاص و منحصربه‌فردی را پیدا کنید، درست مانند یک شکار گنج هیجان‌انگیز!

mahsanblog.ir: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

انتشار: 2 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102890

به "تجربه ی هشت سفر منحصربه فرد از رم، ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ی هشت سفر منحصربه فرد از رم، ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید