دستیابی مقام اول جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا توسط دانشگاه تبریز

به گزارش مجله سرگرمی، تیم دانشگاه تبریز دو مقام اول جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا را بدست آورد.

دستیابی مقام اول جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا توسط دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار تیم دانشگاه تبریز در هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران 2019)، مقام اول بهترین تیم شرکت نماینده و در لیگ چالشی عبور از موانع، مقام اول قهرمانی این دوره مسابقات را بدست آورد.

فرناز ماهان عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی و سرپرست تیم دانشگاه تبریز در این باره گفت: مسابقات با عنوان هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران 2019) برگزار گردید که در نهایت تیم دانشگاه تبریز در این دوره مسابقات با تیم Aura-VR در لیگ چالشی عبور از موانع، توانست مقام اول قهرمانی را بدست آورد.

به گفته وی همچنین تیم دانشگاه تبریز مقام اول بهترین تیم شرکت نماینده را در هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران 2019)، کسب کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز توضیح داد: این تیم با حضور اشکان عبدالوش، امیر حداد جدیدی و رضا نوبهاری به سرپرستی فرناز ماهان، گروه علوم کامپیوتر دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز این مقام های اولی این دوره مسابقات را بدست آورده است.

به گفته وی هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران 2019)، با همکاری فدراسیون دنیای رباتیک فیرا (FIRA) و کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران فیرا، برگزار گردید و تیم های برتر این مسابقات نیز می توانند در مسابقات دنیای رباتیک فیرا 2019 که سال جاری در کشور کره جنوبی برگزار خواهد شد، حضور پیدا نمایند.

سرپرست تیم دانشگاه تبریز با بیان اینکه هشتمین دوره جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی (فیرا کاپ آزاد ایران 2019) در دو بخش دانشجویی و دانش آموزی برگزار گردید، یادآور شد: از میان 24 رشته مسابقات رباتیک سال جاری، 14 لیگ مربوط به بخش دانش آموزی و 10 لیگ هم برای مسابقات بخش دانشجویی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این مسابقات که همه ساله در یکی از کشور های دنیا برگزار می گردد که عرصه ای را برای به چالش کشیدن محققان در زمینه ربات ها فراهم می نماید، توضیح داد: مسابقات فیرا تا به حال در کشور های همچون استرالیا، برزیل، فرانسه، چین، کره جنوبی، انگلیس و ... به صورت سالانه برگزار گردیده و تا به امروز پیشرفت های چشمگیری داشته است.

دانشگاه تبریز در سال 1326 با تاسیس دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را شروع نمود و در حال حاضر با داشتن بیش از 21 دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، 800 نفر عضو هیات علمی و بیش از 24 هزار نفر دانشجو و ... یکی از دانشگاه های بین المللی، سطح یک و برتر کشور است.

ش

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15884

به "دستیابی مقام اول جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا توسط دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی مقام اول جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی فیرا توسط دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید