جدیدترین اظهارات عرب درباره استعفا، کالدرون و وزیر ورزش ، در بحث برانکو برخی چیزها با عقل جور نیست

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره دوران مدیریت خود در این باشگاه و وضعیت مدافع قهرمانی لیگ برتر صحبت کرد.

جدیدترین اظهارات عرب درباره استعفا، کالدرون و وزیر ورزش ، در بحث برانکو برخی چیزها با عقل جور نیست

ایسنا نوشت: ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس درباره دوران مدیریتش در این باشگاه تا الآن شرح داد: من در نیم فصل تیم را تحویل گرفتم و جابجایی را انجام دادیم. سپس اردوی خوبی در قطر داشتیم. بعد از آن موضوعات اقتصادی مختلفی مطرح شد که بخشی از پول بازیکنان را پرداخت کردیم. سپس نوبت به بازی ها و پاداش های آسیایی رسید که پروژه سنگین و زمان بری بود زیرا با توجه به مسائل انتقال پول، کار سختی داشتیم. با 70 درصد آن پول، دستمزد بازیکنان را دادیم و مابقی هم خرج میزبانی های آسیایی شد. پس از آن به اواخر فصل رسیدیم که خدا را شکر، تیم در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان شد.

ایرج عرب در ادامه درباره رفتن برانکو از پرسپولیس اظهار کرد: ما حدود یک ماه و نیم پیش از رفتن برانکو مبلغ 8 میلیارد تومان را برای او آماده نموده بودیم. در نامه ای که وکیل برانکو به ما ارسال کرد، قید شده بود که پایه حقوق و بخشی از پاداش های باقی مانده باید پرداخت گردد. ما در رابطه با ماندن برانکو و همچنین مبلغ پرداخت قرارداد او چندین جلسه گذاشته بودیم. حدود 230 هزار دلار پیش پرداخت هم برای برانکو آماده بود که او برای فصل آینده هم سرمربی پرسپولیس باشد.

مدیرعامل پرسپولیس در برنامه ورزش و مردم ادامه داد: شماره حساب برای واریز پول نیز داده شده بود اما ما بیشتر از 40 هزار دلار نمی توانستیم به خارج از کشور واریز کنیم، به خاطر همین گفته بودیم وجه نقد به صورت آماده در امارات موجود است و می توانید این پول را در امارات دریافت کنید یا اگر مسئله ای نیست می توانید این پول را در تهران دریافت کنید. ما چهار روز قبل از ضرب الاجل این پول را آماده نموده بودیم اما برانکو 16 ژوئن بیان کرد که من تسویه یک طرفه می خواهم. از آن موقع به بعد تعیین شد که برانکو قصد ماندن در پرسپولیس را ندارد. بعد از اینکه ما خانه شخصی او را دیدیم تعیین شد که وسایل شخصی اش را از قبل برداشته و از مدت ها پیش قصد رفتن نموده است. در این رابطه یکسری مسائل مطرح می گردد که به هیچ عنوان با عقل و منطق جور در نمی آید. ما بیش از چندین بار جلسه گذاشتیم تا برانکو در پرسپولیس بماند. همه عوامل ورزشی در این مساله دخیل بودند تا این اتفاق بیفتد اما برانکو نماند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در رابطه با یک سال تعهدی که برانکو با پرسپولیس داشت و سقف قرارداد اجرا شده باید به نهادهای نظارتی جوابگو باشیم. در همین رابطه یک وکیل به خدمت گرفتیم که به دنبال این پروسه باشد تا بتوانیم حق و حقوق خود را دریافت کنیم.

عرب در رابطه با اتفاقات بعد از خروج برانکو از پرسپولیس گفت: بعد از رفتن برانکو مساله جابجایی ما تحت تاثیر نهاده شد. انتخاب سرمربی جدید برای پرسپولیس کار سختی بود. ما 48 ساعت در استانبول بودیم و با چند سرمربی خوب وارد مذاکره شدیم که در نهایت گابریل کالدرون به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی گردید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر ورزش در انتخاب سرمربی پرسپولیس دخالت داشته یا خیر، خاطر نشان کرد: وزیر ورزش رییس مجمع هستند اما ایشان در موضوعات جزئی هیچ دخالتی ندارند. ایشان معتقد هستند نظر هیات مدیره هرچه باشد همان است. البته او روی ماندن برانکو نظر مثبتی داشت و رایزنی ها و کوشش هایی را در این زمینه انجام داد که برانکو در پرسپولیس بماند اما نشد. انتخاب کالدرون نظر ما و هیات مدیره بود.

عرب درباره نقل و انقالات پرسپولیس در تابستان هم شرح داد: ما کار را با حفظ بازیکنانی که قهرمان شده بودند آغاز کردیم. به هر حال کار سختی بود و این بازیکنان هم احترام زیادی داشتند. همچنین بعضی بازیکنان دیگر هم شروطی در قراردادشان داشتند که باید با مذاکره و توافق، آن شروط را از قراردادشان برمی داشتیم مثلا در یک مورد ذی حساب ما برای آوردن چک مهدی ترابی به باشگاه رفته بود تا برای عقد قرارداد، چک را بیاورد، او را چه رفت و چه برگشت زدند! با وجود همه این ها چند بازیکن جوان خوب و چند ملی پوش گرفتیم.

وی درباره کنار گذاشتن رفیعی و مصلح اضافه کرد: کالدرون به ما مکتوب اعلام نموده بود و حتی در مصاحبه ای به وضوح بیان کرد که این دو بازیکن با نظر مستقیم او از تیم کنار گذاشته شدند. همچنین او می خواست امیری برگردد. در ابتدای فصل سعی کردیم طلب بازیکنان برای پاداش های فصل قبل را بپردازیم و حالا کمترین میزان بدهکاری را در بخش بازیکن داریم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اردوی ترکیه و نواقصش گفت: اردوی ترکیه و بازی های خوب تدارکاتی را برگزار کردیم. متاسفانه در آن جا، فقط برای یکی، دو روز هوا بد شد و این مورد را حتی هواشناسی پیش بینی ننموده بود. بازی های تدارکاتی هم که لغو شد در تهران جبران شد.

ایرج عرب درباره جذب مهاجم خارجی گفت: مهاجم خارجی ما فردا شب (شنبه) به تهران می آید و دوشنبه در تست پزشکی شرکت خواهد نمود. کار هوشمندانه ای که برای مایگا هم انجام دادیم ولی او در تمرینات و تست های پزشکی قبول نشد.

وی درباره خبر استعفایش و اختلاف در هیات مدیره پرسپولیس شرح داد: هیات مدیره همه کوششش را انجام می دهد که پرسپولیس پیروز گردد و کارهای تیم روی روال بیفتد. به هر حال ما چهار، پنج نفر هستیم که اختلاف نظر داریم و این را باید بگویم که در همه مجموعه ها چنین چیزی طبیعی است که باعث می گردد جلسات پر چالش و خوبی داشته باشیم اما اختلاف نظر به معنای اختلاف کلی نیست. طرفدار ما باید از کالدرون و باشگاه در این مقطع حمایت کند و رسانه ها هم در این راستا خللی ایجاد نکنند. من نمی دانم چگونه خبری از استعفای من منتشر شد که استعفادهنده و استعفاپذیرنده، هیچ کدام آن را تایید ننموده اند. تمام این ها از یکسری توهمات نشات می گیرد.

مدیرعامل پرسپولیس اذعان کرد: طرفداری از آمریکا به من پیغام داده بود که چرا در زمین داغان بازی می کنید؟ من به او گفتم این حرف رسانه هاست. چمن این مجموعه طبیعی است و ما هم برای ترمیم کردن استادیوم شهید کاظمی به آن فرصت دادیم. اگر قرار بود به جای چمن طبیعی در مصنوعی تمرین کنیم، به استادیوم درفشی فر خودمان می رفتیم که یکی از بهترین چمن ها را در اختیار دارد. طرفدار حق دارد نگران باشد. در رسانه ها نوشته اند که به ما گفته شده مهاجم خارجی نگیرید، ما گرفتیم. در رسانه ها گفتند ما مربی خارجی ارزان بگیریم، مربی خارجی خوب گرفتیم. رسانه ها مدعی شدند که به ما گفته اند اردوی خارجی نرویم، ما رفتیم. من واقعا از این رسانه ها انتقاد دارم. کالدرون مصاحبه نموده و گفته من با باشگاه مشکل اقتصادی ندارم و باشگاه هم تایید نموده، باز رسانه فردا خبری منتشر می نماید که کالدرون مشکل اقتصادی دارد. ما که نمی توانیم دانه به دانه خبر تکذیب کنیم. من یک زمان استعفا داده بودم و شاید هنوز پرونده اش روی میز وزیر باز باشد، ایشان مسائل شخصی من را درک کردند و علی رغم آن گفتند به کارت ادامه بده. نمی دانم پریروز چرا خبری مبنی بر استعفای من پخش شد. من اصلا در این دو روز نه وزیر را دیده ام، نه صحبت نموده ام، نه به وزارتخانه رفته ام.

ایرج عرب گفت: ما نباید با احساسات طرفداران بازی کنیم. آن هایی که با ایجاد چنین شایعات و حاشیه ها در پرسپولیس یا میزطلب هستند یا در باشگاه به دنبال منافع هستند. الان پرسپولیس به غیر از آرامش چه چیز دیگری می خواهد؟ چرا در پرسپولیس این مقدار تغییر ایجاد می گردد؟ به خاطر فشارهایی است که در تیم وجود دارد و ایجاد می گردد. من عضو هیچ صفحه مجازی نیستم چون خودم روابط عمومی و بستر رسانه ای در تیم دارم.

او ادامه داد: وظیفه من باید تامین اقتصادی باشگاه باشد. چرا وزیر ورزش باید 50 درصد وقت خود را برای دو تیم استقلال و پرسپولیس بگذارد؟ چرا به جای این مسائل به ساختارها و شاکله های موجود پرداخته نمی گردد. اهمیت پرسپولیس به خاطر وجود طرفدارانش است.

عرب اضافه کرد: گفته می گردد که پرسپولیس باشگاه نیست و تیم است چون غیر از فوتبال در حوزه دیگری فعالیت نمی نماید که حرف درستی است. پرسپولیس و استقلال ظرف و شاکله کوچکی دارند اما ارزش خود را از طرفداران خود می گیرند. با این سیستم دولتی نمی توان کاری از پیش برد. آیا پرسپولیس با این همه پتانسیل و ظرفیتی که دارد نباید به عنوان یک تیم دولتی 100 میلیارد از دولت بودجه بگیرد؟ قوانین مربوط به اسپانسرینگ هم تا به حال با چارچوب های دولتی بسیار اذیت کننده است. وزارت ورزش تا به حال یک هزار تومانی نتوانسته از دولت بگیرد و ما درآمد خود را از اسپانسرینگ و پولی که فینال آسیا بود به دست آوردیم.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه گفت: من به دنبال درآمدزایی در باشگاه هستم. ما باید اصل 44 را در دستور کار خود قرار دهیم و طرح خصوصی سازی را به مرحله اجرا بگذاریم. همچنین وزارت هم بر این بوده تا این اتفاق انجام گردد و ما تا الان مذاکرات خوبی با این سازمان داشتیم. فکر نمی کنم انجام شدن این کار، سخت باشد و ما راهی جز این کار نداریم.

او اضافه کرد: ما مسائل ناشی از دولتی بودن را به طرفداران منتقل نمی کنیم. جریان طرفداری کوشش می نماید که حمایت های معنوی خود را انجام دهد و باید طوری پیش برود که این حمایت های معنوی به مادی هم تبدیل گردد، مثل کاری که در اپراتور اجرا شده است. یک عده ای در فضای مجازی به دنبال ایجاد حاشیه هستند و ما در این زمینه هم سعی کردیم که یک سازماندهی خوبی صورت بگیرد.

عرب تاکید نمود: باید این پارادوکس خصوصی سازی و دولتی بودن باشگاه ها حل گردد که امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.

او درباره شکست تیم برانکو ایوانکوویج مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا گفت: ما باید قدردان زحمات برانکو باشیم و نباید از شکست کسی شادمان شویم.

مدیرعامل پرسپولیس در انتها گفت: زمانی که محسن خلیلی سرپرست تیم شد، عده ای حاشیه سازی کردند که او با مربی ای برای پرسپولیس رایزنی نموده است در حالی که او در انتخاب سرمربی هیچ تاثیری نداشته و حیف است که چنین ذخایری را این طور از دست بدهیم. برای من فرد مهم نیست چون افراد می آیند و می روند و تنها پرسپولیس است که می ماند. چیزی از بالا به پرسپولیس دیکته نمی گردد و طرفداران باید مثل همواره حمایت خود را انجام دهند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37955

به "جدیدترین اظهارات عرب درباره استعفا، کالدرون و وزیر ورزش ، در بحث برانکو برخی چیزها با عقل جور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اظهارات عرب درباره استعفا، کالدرون و وزیر ورزش ، در بحث برانکو برخی چیزها با عقل جور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید