تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک شانس دارد

به گزارش مجله سرگرمی، مهرداد علی قارداشی در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با شرایط تنیس روی میز برای کسب سهمیه المپیک گفت: در این دوره از بازی های المپیک همچون ادوار گذشته، رقابت های تنیس روی میز در هر دو بخش انفرادی و تیمی برگزار می گردد. ضمن اینکه به دلیل عملکرد خوب فدراسیون جهانی، برای نخستین بار مسابقات بخش میکس نیز اضافه شده است.

تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک شانس دارد

وی ادامه داد: بر این اساس تعداد شرکت نمایندگان در بخش انفرادی رقابت های تنیس روی میز المپیک توکیو نسبت به ادوار گذشته تغییر خواهد داشت؛ همواره این بخش از مسابقات با حضور 74 بازیکن برگزار می شد اما برای این دوره 64 تا 70 بازیکن برگزارنماینده این بخش از رقابت ها خواهند بود. تعداد شرکت نمایندگان در جلساتی که در این زمینه برگزار می گردد، نهایی خواهد شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با یادآوری اینکه این رشته در 6 دوره المپیک نماینده داشته است، اضافه نمود: از المپیک 2000 سیدنی تا 2016 ریو به صورت متوالی در بازی های المپیک حضور داشتیم. البته در تمام این ادوار با کسب سهمیه انفرادی وارد المپیک شدیم اما بر اساس ارزیابی های اجرا شده، این شانس را می توانیم برای خود قائل باشیم که برای المپیک سال آینده در بخش تیمی صاحب سهمیه شویم. در مجموع کسب سهمیه برای این دوره از المپیک هم در برنامه فدراسیون است.

طبق اعلام فدراسیون جهانی تنیس روی میز، چگونگی توزیع سهمیه های المپیک نسبت به ادوار گذشته تغییر نموده است. قارداشی با بیان این مطلب توضیح داد: شیوه جدید و تغییر اعمال شده در آن هنوز نهایی نشده است. در ادوار گذشته این شرایط وجود داشت که ما از رقابت های آسیای میانه، برای المپیک کسب سهمیه کنیم اما طبق تغییرات اعمال شده، باید در میادین دیگر این مهم را دنبال کنیم؛ برای این موضوع پیشنهادهای مختلفی مطرح است و قرار بر این در جریان رقابت های قهرمانی آسیا (شهریور ماه - اندونزی) با لحاظ کردن نظر رؤسای فدراسیون های شرکت نماینده، در این زمینه تصمیمات نهایی اتخاذ گردد.

وی گفت: آنچه مسلم است 18 تا 24 فروردین سال آینده میدان توزیع سهمیه انفرادی خواهد بود اما در رابطه با اینکه این توزیع سهمیه چگونه و بر چه اساسی انجام گردد، برنامه نهایی اعلام می گردد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه بهمن ماه و در پرتغال نیز مسابقات انتخابی المپیک برای توزیع سهمیه برگزار می گردد، یادآور شد: این بخش از مسابقات با حضور 16 تیم برگزار می گردد. علاوه بر ژاپن که میزبان است، قهرمانان قاره ها نیز برای المپیک کسب سهمیه می نمایند. سایر تیم ها می توانند از حضور در پرتغال برای ورود به المپیک، صاحب سهمیه شوند.

قارداشی با تأکید دوباره بر اینکه ایران هم شانس دارد در بخش تیمی صاحب سهمیه المپیک گردد، گفت: بهترین صندلی ما در رنکینگ جهانی 23 بوده است. ضمن اینکه سال گذشته برای نخستین بار توانستیم در گروه اول مسابقات جهانی و در جمع 24 تیم برتر قرار گیریم. از این حیث و با توجه به 16 تیمی بودن مسابقات المپیک، کارمان برای کسب سهمیه تیمی سخت است اما این را هم باید لحاظ کنیم که نوشاد عالمیان سال گذشته در شرایطی مدال برنز بازی های آسیایی را گرفت که صاحب رنکینگ 70 جهان بود؛ اگر بازیکنان غیرآسیایی را از آن رنکینگ کنار می گذاشتیم، نوشاد در صندلی 21 قرار می گرفت.

وی در این رابطه اعلام نمود: منظور این است که همواره رنکینگ جهانی، معین نماینده برد و باخت ها نیست؛ نمی توان به دلیل رنکینگ ایران، کسب سهمیه تیمی را دور از دسترس در نظر گرفت. ما این شانس را می توانیم داشته باشیم که در بخش تیمی سهمیه بگیریم که در این صورت سه بازیکن راهی المپیک می شوند و دو نفر از آنها می توانند در بخش انفرادی هم رقابت نمایند.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 40902

به "تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک شانس دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنیس روی میز ایران برای کسب سهمیه تیمی المپیک شانس دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید