اعضای ناتو صربستان و کوزوو را به کاهش تنش ها فراخواندند

به گزارش مجله سرگرمی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آمریکا، به دنبال حل و فصل اختلافات بین کشورهای صربستان و کوزوو هستند؛ این دو کشور همسایه، خواهان الحاق به اتحادیه اروپا هستند.

اعضای ناتو صربستان و کوزوو را به کاهش تنش ها فراخواندند

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه خبری دویچه وله، پنج کشور مذکور از مقامات صربستان و کوزوو خواسته اند تا جهت کاهش تنش ها در منطقه، وارد گفت وگو شوند.

آلمان، فرانسه، ایتالیا، بریتانیا و آمریکا، اظهار داشته اند که این دو همسایه باید گفت وگو را به راهنمایی اتحادیه اروپا و با فوریت از سر بگیرند.

در بیانیه مشترک این پنج کشور آمده است که عداوت رو به برتری میان صربستان و کوزوو، آن ها را از پیوستن به اتحادیه اروپا باز می دارد؛ دولت های این پنج کشور اعلام نموده اند که قصد دارند در مذاکرات دو کشور نقش ایفا نمایند به شرط آنکه هر دوی این کشورها، ابراز تمایل به مصالحه نمایند و با حذف موانع، مذاکرات را ادامه دهند.

در ادامه این بیانیه آمده که: برای کوزوو، این حالت به تعلیق درآوردن تعرفه هایی است که برای صربستان وضع نموده است؛ این موضوع، اشاره به مالیات 100 درصدی وضع شده از سوی کوزوو بر کالاهای صربستان دارد که نوامبر سال گذشته صورت گرفت.

این بیانیه سپس خواهان آن شده که صربستان، کمپین عدم به رسمیت شناختن کوزوو را انتها دهد؛ طی این کمپین، مقامات بلگراد از کشورهای دیگر می خواهند تا استقلال کوزوو را به رسمیت نشناسند.

روابط صربستان و کوزوو -که ایالت سابق صربستان به شمار می رود- همیشه با دشواری روبرو بوده است؛ ساکنان کوزوو که عمدتا آلبانیایی تبار هستند، دو دهه پیش و طی جنگی جدایی طلبانه از صربستان جدا شدند و 10 سال پس از آن، اعلام استقلال کردند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37684

به "اعضای ناتو صربستان و کوزوو را به کاهش تنش ها فراخواندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای ناتو صربستان و کوزوو را به کاهش تنش ها فراخواندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید