اصفهان، فتاحی: امنیت از هر قانون و آیین نامه ای بالاتر است، باشگاه ها باید بلیت فروشی را الکترونیکی انجام دهند

به گزارش مجله سرگرمی، سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: حفظ امنیت در برگزاری مسابقات از هر قانون و آیین نامه ای بالاتر است.

اصفهان، فتاحی: امنیت از هر قانون و آیین نامه ای بالاتر است، باشگاه ها باید بلیت فروشی را الکترونیکی انجام دهند

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در انتها دیدار تیم های سپاهان و پرسپولیس که با رجحان پرسپولیس همراه بود راجع به اینکه قانون 50 - 50 طرفداران برای این بازی از کجا آمده بود، گفت: واقعاً متأسفم از اینکه این سؤال را پرسیدید! مگر می گردد چنین چیزی قانون نباشد و ما آن را اجرا کنیم؟! از سال 92 که مسابقات جام حذفی دیگر به صورت رفت و برگشت برگزار نمی گردد قانون 50 - 50 برای ظرفیت استادیوم وجود داشته و ابلاغ هم شده است و مدارکش نیز موجود است. شاید کسانی که می گویند چنین قانونی وجود نداشته است، آن موقع در باشگاه شان حضور نداشتند.

وی اشاره نمود: زمانی که دربی در لیگ برتر برگزار می گردد قانون می گوید که باید ظرفیت استادیوم 90 به 10 باشد، اما ما این بازی را 50 - 50 برگزار می کنیم. دلیل آن هم فقط حفظ امنیت است. در اینجا هم تصمیم بر این شد که ظرفیت تماشاگران 70 به 30 باشد و دیدید که در نهایت نیز طرفداران دو تیم به استادیوم نیامدند و سکوها را پر نکردند، اما در هر حالت جان آدم ها از هر چیز مهم است. در همه جای جهان همین طور است و اگر امنیت وجود نداشته باشد، بازی لغو می گردد.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در ادامه گفت: باید گله کنم از یکسری افراد که در این مدت خیلی به این موضوع پرداختند، اما مگر می گردد که چیزی قانون نباشد و ما بخواهیم آن را اجرا کنیم؟! اگر تاکنون قانون 50 - 50 در بازی های جام حذفی اجرا نشده، برای این بوده که دلیل نداشته است. در نیمه نهایی فصل گذشته جام حذفی صنعت نفت با استقلال بازی کرد، اما تیم میهمان 10 درصدش را هم پر نکرد و نیازی به اجرای قانون 50 - 50 نبوده است. در بازی امروز هم دیدیم که سکوها از سمت هر دو تیم باز هم خالی بود و وقتی که استادیوم 70 هزار نفری است، معلوم است که کل سکوهایش پر نمی گردد، اما به هر ترتیب امنیت و جان انسان ها از همه چیز مهم تر است. در دربی تهران دیدید که استادیوم پر شد و بازی برد و باخت هم داشت، اما خدا را شکر مسئله ای به وجود نیامد. حفظ امنیت از هر قانون و آیین نامه ای بالاتر است.

فتاحی درباره برگزاری فینال جام حذفی در استادیوم شهدای فولاد خوزستان توضیح داد: سال گذشته به دلیل مسائلی که در استادیوم خرمشهر به وجود آمد و همچنین به دلیل اینکه این استادیوم چمن مناسبی هم ندارد، ما چند استادیوم دیگر را کاندیدا کردیم که بازی فینال در آنجا برگزار گردد. البته قصد داشتیم این بازی را در کرمانشاه برگزار کنیم، اما استادیوم این شهر آماده نشد. بعد از آن ما استادیوم های قم، خوزستان و مشهد را آنالیز کردیم که استادیوم های امام رضا (ع) و فولاد از شرایط خوبی برخوردار بودند و در نهایت تصمیم بر آن گرفته شد که بازی در اهواز برگزار گردد. به دلیل اینکه این بازی فینال جام حذفی است و در همه جای جهان دیده خواهد شد، برای ما مهم است که بازی را در استادیومی برگزار کنیم که شرایط خوبی دارد.

وی درباره برخوردهایی که بین طرفداران و مسائل بلیت فروشی اتفاق افتاده است، توضیح داد: تا خود طرفداران نخواهند چیزی درست نمی گردد. بلیت فروشی نیز به باشگاه ها واگذار شده است و آنها باید حتماً به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برخورد بازیکنان و تنش هایی که در زمین مسابقه به وجود می آید، توضیح داد: فوتبال ما در جام ملت های آسیا نیز از همین موضوع ضربه خورد و امروز هم دیدیم که چه اتفاقاتی افتاد و داور چند بار به بازیکنان کارت نشان داد. خود بازیکنان باید یاری نمایند تا دیگر این اتفاقات رخ ندهد. باشگاه ها نیز باید در قرارداد بازیکنان شان بنویسند تا آنها اَلکی کارت نگیرند. نباید باشگاه ها بحث جریمه بازیکنان را تقبل نمایند. کمیته انضباطی بازیکنان را جریمه می نماید، اما باشگاه پول جریمه آنها را می دهد و این همین می گردد که ما در هر بازی شاهد این اعتراض ها هستیم.

فتاحی در انتها راجع به سؤالی مبنی بر اینکه او در کانون اصلی درگیری ها قرار داشته است، گفت: زمانی که شما می گویید من در کانون اصلی درگیری ها بودم، یعنی باعث درگیری شدم. سؤال تان را اصلاح کنید، چون من به این سؤال جواب نمی دهم.

ف

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25657

به "اصفهان، فتاحی: امنیت از هر قانون و آیین نامه ای بالاتر است، باشگاه ها باید بلیت فروشی را الکترونیکی انجام دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان، فتاحی: امنیت از هر قانون و آیین نامه ای بالاتر است، باشگاه ها باید بلیت فروشی را الکترونیکی انجام دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید