استفان والت: آمریکا آنگونه که ادعا می نماید در دیپلماسی مهارت ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، یک استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد نوشت مواضع کاخ سفید درباره برجام نشان می دهد، دولت بایدن آنگونه که ادعا می نماید در دیپلماسی مهار ندارد.

استفان والت: آمریکا آنگونه که ادعا می نماید در دیپلماسی مهارت ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استفان والت استاد امور بین الملل دانشکده مدیریت دولتی جان اف. کندی در دانشگاه هاروارد طی توئیتی نوشت: اگر دولت بایدن بازگشت به برجام را با اصرار بر اینکه ایران اول گام بردارد، نابود کند حتی باوجود اینکه این آمریکا بود که در سال 2018 از این توافق خارج شد در حالی که ایران همچنان به آن کاملا متعهد بود، نشانه ای مبنی بر این خواهد بود که آنها آنگونه که ادعا می نمایند در دیپلماسی مهارت ندارند.

در حالی که جو بایدن در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده بازگشت به برجام را داده بود اما پس از رسیدن به کاخ سفید اظهار داشت در صورتی به این توافق باز خواهد گشت که ایران کامل به تعهدات برجامی خود عمل کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مقامات کشورمان با اشاره به اینکه اول آمریکایی ها بودند که از توافق خارج شدند تاکید نموده اند تا زمانی که آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکند ایران نیز تعهدات خود را کاهش خواهد داد.

به همین دلیل ایران از اردیبهشت ماه 1398 (یک سال پس از خروج آمریکا از برجام) در واکنش به کوتاهی طرف های اروپایی برجام طی چند مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته ای خود نموده است.

این اقدام هسته ای ایران وفق بندهای 26 و 36 برجام و در پاسخ به کوتاهی های مکرر و مداوم طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهدات خود صورت گرفته است.

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 134611

به "استفان والت: آمریکا آنگونه که ادعا می نماید در دیپلماسی مهارت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفان والت: آمریکا آنگونه که ادعا می نماید در دیپلماسی مهارت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید