شروع عملیات مرمت شبستان مسجد جامع روستای پخت شهرستان سربیشه

به گزارش مجله سرگرمی، شبستان مسجد جامع روستای پخت از توابع بخش مرکزی شهرستان سربیشه در قالب یک طرح مشارکتی مرمت و بهسازی می گردد.

شروع عملیات مرمت شبستان مسجد جامع روستای پخت شهرستان سربیشه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، هاشم اتفاقی سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه امروز شنبه 3 شهریور 97 در این رابطه گفت: عملیات مرمت شبستان مسجد پخت که قرار است با مشارکت میراث فرهنگی و هیئت امناء مسجد انجام گردد از نیمه مرداد ماه شروع گردیده و طبق برنامه ریزی انجام گردیده تا نیمه شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

او اضافه کرد: جمع آوری موزائیک فرش کف شبستان و نخاله های ساختمانی، شناسایی کف قدیم و تثبیت آن به عنوان شاهد تاریخی بهسازی تاسیسات الکتریکی و کف فرش مجدد با مصالح همگون با بنا و نیز اجرای اندود گچ شبستان از جمله برنامه های اجرایی در این فاز از مرمت مسجد است.

اتفاقی ادامه داد: کار مرمت مسجد پخت با مشارکت هیئت امنای مسجد و کمک تعدادی از اهالی برای تامین هزینه های نیروی کار و استادکاری از یک طرف و اقدام نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه درخصوص تامین مصالح مورد احتیاج و در راستای یک تفاهم نامه دو جانبه انجام خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: مسجد تاریخی روستای پخت از جمله مساجد دوره افشاریه است که با شماره 4483 در سال1380 فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1481

به "شروع عملیات مرمت شبستان مسجد جامع روستای پخت شهرستان سربیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات مرمت شبستان مسجد جامع روستای پخت شهرستان سربیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید