ضرورت احداث نهالستان انار در مازندران

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عزیزالله شهیدی فر، شامگاه چهارشنبه در ششمین جشنواره انار اشرف در مجتمع گردشگری و تفریحی هوتو بهشهر اضافه نمود: کوشش برای ایجاد نهالستان گامی برای استانداردسازی فراوری انار و توسعه اقتصادی در این بخش است.

ضرورت احداث نهالستان انار در مازندران

وی با اشاره به ظرفیت های جهاد کشاورزی مازندران در عرصه فراوری و اشتغال کشور، گفت: کشاورزی و فراوریات آن می تواند زمینه برای توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی باشد که استان مازندران در این بخش در کشور از استان های پیشگام است.

شهیدی فر، با اعلام اینکه صندلی بخش کشاورزی در مازندران می رود تا صندلی اصلی خود را پیدا کند؛ یادآور شد تنوع کشت و محصولات باغی و زراعی و همت والای کشاورزان سبب شد تا امروز تراز کشاورزی مازندران به حدود 7میلیون تن با 8درصد فراوری در کشور برسد و 10درصد ارزش اقتصادی ایجاد گردد که دارای سهم خوبی در کشاورزی است.

این مسئول با اشاره به فراوری انار گفت: امروز انار صندلی خاص خود را در استان مازندران دارد و امیدواریم با حمایت همه جانبه در فراوری و کوشش بخش خصوصی تهیه نهالستان و تکثیر انار بیش از پیش رونق گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: کوشش داریم تا با ایجاد نهالستان انار، در فراوری و تکثیر انار خودکفا شده و نهال و درختچه به استان های همجوار ارسال و در بخش اقتصادی به توسعه مناسبی در این بخش دست یابیم.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 5193

به "ضرورت احداث نهالستان انار در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت احداث نهالستان انار در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید