آموزش های خبرنگاری به 700 نفر در استان ها ارائه شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، حمید ضیایی پرور پنجشنبه شب در پنجمین جشنواره مطبوعات خراسان جنوبی، با اشاره به بزرگداشت یاد و نام پروفسور معتمدنژاد، اظهار کرد: پروفسور معتمد نژاد تنها متعلق به استان خراسان جنوبی نیست بلکه تمام مطبوعات سطح کشور وام دار اندیشه ها و تحقیقات ایشان هستند.

آموزش های خبرنگاری به 700 نفر در استان ها ارائه شد

وی با بیان اینکه دفتر مطالعات و پژوهش در طول سه دهه گذشته بخش عمده ای از کتاب های پروفسور معتمد نژاد را به چاپ رسانده است، اضافه نمود: در طرح جامع مطبوعات و رسانه ها از یافته ها و نتایج پروفسور معتمد نژاد استفاده می شود.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه معاونت مطبوعاتی ارشاد چهار اداره کل دارد که دفتر مطالعات و پژوهش عمدتا در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت می نماید، گفت: 160 نمایندگی رسانه های خارجی در ایران وجود دارد که 300 خبرنگار اعم از بومی و غیر بومی در آن فعالیت می نمایند.

برگزاری دوره پیشرفته روزنامه نگاری در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه سالیانه یک هزار خبرنگار خارجی به کشور وارد می شوند، مطرح کرد: از سوی دفتر مطالعات و پژوهش تنها در امسال 700 نفر در استان های مختلف آموزش حرفه ای روزنامه نگاری دیده اند.

ضیایی پرور با اشاره به اینکه برنامه های آموزش پیشرفته روزنامه نگاری در استان خراسان جنوبی نیز در حال برنامه ریزی است، اعلام کرد: کار در حرفه روزنامه نگاری مسائل و مسائل زیادی دارد که اگر احساس مسئولیت در حرفه وجود نداشته باشد، فرد دوام نخواهد آورد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائلی که مطبوعات با آن درگیر هستند به تغییر رویکرد کار رسانه ای و اطلاع رسانی جهان برمی شود، گفت: امروز رسانه نگاری به موبایل ها انتقال یافته است لذا اگرقالب ها مربوط به فراوری محتوا در بستر موبایل را فرا نگیریم دوره فعالیت ما به خاتمه خواهد رسید.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه امروزه دسترسی مردم به ابزارهای جدید باعث شده به سمت فراوری محتوای دیجیتالی پیش رویم، اضافه نمود: روند آینده جهان محتواهایی است که در فضای موبایل فراهم شود لذا اگر نتوانیم فیلم ویرایش کنیم تا پنج سال آینده جایی برای فعالیت رسانه ها وجود نخواهد داشت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9541

به "آموزش های خبرنگاری به 700 نفر در استان ها ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش های خبرنگاری به 700 نفر در استان ها ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید