5 مسئله ای که جلوی موفقیت همه جانبه گلکسی فولد سامسونگ را می گیرند

به گزارش مجله سرگرمی، گلکسی فولد سامسونگ بخشی از انقلاب گوشی های تاشو محسوب می گردد؛ گجت هایی که به صورت همزمان هم تبلت هستند و هم گوشی. اما به عنوان نخستین نسل گوشی های مبتنی بر این فناوری نوآورانه، شرکت های مختلف مانند سامسونگ برای اینکه بتوانند کاربران مختلف را نسبت به خرید و استفاده از این گجت ها ترغیب نمایند، کار سختی در پیش دارند. با وجود اینکه چنین تکنولوژی ای تازه نفس است، وجود مسائل مختلف طبیعی محسوب می گردد، ولی در هر صورت در این مطلب قصد داریم به 5 مشکل گلکسی فولد سامسونگ اشاره کنیم که این شرکت باید آن ها را برای نسل های بعدی رفع کند.

5 مسئله ای که جلوی موفقیت همه جانبه گلکسی فولد سامسونگ را می گیرند

ناهمواری نمایشگر

در تمام بحث های مربوط به گوشی های تاشو، بدون شک موضوع ناهمواری نمایشگر هم مطرح می گردد. در حال حاضر، فناوری مربوط به این موضوع پیشرفت فوق العاده ای داشته ولی در نهایت پنل انعطاف پذیر این گوشی ها توسط پلاستیک احاطه شده است. این مشکل ناهمواری در گلکسی فولد سامسونگ و هواوی میت ایکس وجود دارد و در دیگر رقبای آن ها هم وجود خواهد داشت و به نظر می رسد به این زودی ها نمی توان نسبت به رفع شدن آن امیدوار بود.

البته نباید در رابطه با وجود این مشکل چندان بزرگ نمایی کنیم. در گلکسی فولد چنین مسئله ای دیده می گردد و حتی می توان با دست آن را احساس کرد، ولی بعد از کمی استفاده عادت کردن به آن چندان هم دور از ذهن نیست. البته زمانی که میزان روشنایی نمایشگر پایین باشد یا گوشی زیر نور مستقیم قرار بگیرد، این مورد از لحاظ بصری جلوه چندان زیبایی ندارد.

این ناهمواری نمایشگر به خودی خود تأثیر منفی قابل توجهی در زمینه کاربردپذیری ندارد ولی روی هم رفته برای گجتی که از طراحی نوآورانه بهره می برد، این مشکل می تواند تا حدی در تجربه کاربری افراد تأثیرگذار باشد. در هر صورت امیدواریم سامسونگ برای نسل بعدی گلکسی فولد بتواند این مشکل را به طور کامل پشت سر بگذارد.

ضخامت و وزن

شاید مهم ترین مشکل گلکسی فولد، اندازه آن باشد. این گوشی اندکی از گلکسی اس 10 پلاس قد بلندتر است و ضمناً نسبت به آن دو برابر ضخامت دارد و 50 درصد هم سنگین تر است. اگرچه سامسونگ از لحاظ تقسیم وزن این گوشی پیروز بوده، ولی در هر صورت ضخامت و وزن آن چیزی نیست که به سادگی بگردد به آن عادت کرد.

البته این مشکل زمانی بیشتر احساس می گردد که بخواهید با یک دست از گلکسی فولد بهره ببرید. ضمناً باید خاطرنشان کنیم که تنها وقتی که جیب بزرگی در شلوار خود داشته باشید به راحتی می توانید گجت را درون آن قرار دهید و در غیر این صورت با مشکل روبرو می شوید. مطمئنا این مشکل هم در نسل های بعدی حل می گردد ولی فعلاً همین مشکل یکی از دلایلی است که تا حدی جلوی پیروزیت گلکسی فولد را می گیرد.

6 چالش پیش روی گوشی های تاشو

ناسازگاری اپلیکیشن ها

گوشی های تاشو مبتنی بر یک فناوری جدید هستند که به کاربران اجازه می دهند تنها با یک حرکت نوع نمایشگر را تغییر دهند. و همین یک مشکل محسوب می گردد زیرا بخش اعظمی از اپلیکیشن های اندروید طی سال های گذشته همیشه برای جذاب بودن و عملکرد مناسب در نمایشگرهای بزرگ مشکل داشته اند. با توجه به اینکه طی چند چند سال اخیر تبلت های اندرویدی تا حد زیادی از بازار کنار رفته اند، توسعه دهندگان هم عمدتا این موضوع را رها نموده اند.

این ضعف به صورت دو مشکل نمود پیدا می نماید. اول از همه باید به ارتباط پیوسته بین نمایشگر کوچک و بزرگ اشاره کنیم که سامسونگ و گوگل (و مطمئناً بسیاری از دیگر شرکت ها) مشغول بهبود ویژگی های آن بوده اند. این ویژگی به اپلیکیشن اجازه می دهد که بعد از اجرا در نمایشگر 21:9، بدون فوت وقت و بسیار روان در نمایشگر 4:3 اجرا گردد. بعضی از اپلیکیشن ها به خوبی این فرایند را پشت سر می گذارند و تجربه لذت بخشی را رقم می زنند. اما در این میان تعداد زیادی از اپلیکیشن ها چنین قابلیتی ندارند و با باز کردن گلکسی فولد، این موارد بسته می شوند و دوباره برای نمایشگر بزرگ تر اجرا می شوند. چنین فرایندی آزاردهنده است و در بعضی موارد، این کار مثلا منجر به از بین رفتن متونی می گردد که در یک اپلیکیشن تایپ نموده اید. چنین ضعفی با همکاری توسعه دهندگان رفع می گردد ولی با توجه به سابقه آن ها، چندان نمی توانیم نسبت به این موضوع امیدوار باشیم.

در همین رابطه، باید بگوییم که اپلیکیشن های اندروید در نمایشگرهای بزرگ ظاهر چندان جذابی هم ندارند. نمایشگر 7.3 اینچی با نسبت تصویر 4:3 معمولاً در بین تبلت ها دیده نمی گردد ولی در کل نزدیکی زیادی به آن ها دارد و در بیشتر موارد، می توانید ببینید که اپلیکیشن های به نمایش درآمده در این صفحه نمایش، دارای فضاهای اضافی زیادی هستند. اپلیکیشن هایی مانند مرورگرها، گوگل مپ، یوتیوب، تقویم و بسیاری از دیگر موارد مشابه، با بزرگ تر شدن نمایشگر می توانند امکانات بیشتری ارائه دهند اما برای بیشتر اپلیکیشن های روزمره مانند توییتر، اینستاگرام، موارد مربوط به چت و امور اقتصادی، این فضای بزرگ تر قابلیت های بیشتری را برای کاربران ارائه نمی دهد. خوشبختانه گلکسی فولد از قابلیت تقسیم نمایشگر برای اجرای همزمان اپلیکیشن های مختلف پشتیبانی می نماید ولی در بیشتر اوقات کاربران ترجیح می دهند که به جای تقسیم نمایشگر، یک اپلیکیشن بتواند قابلیت های جذاب خود را در یک نمایشگر بزرگ ارائه دهد.

نمایشگر بیرونی بسیار کوچک، نمایشگر داخلی بسیار بزرگ

یکی از مهم ترین جذابیت های گلکسی فولد به عنوان یک گجت تاشو این است که در درجه اول یک گوشی محسوب می گردد و برای کارهای دیگر به سرعت می توان آن را به تبلت تبدیل کرد. اما در این میان، اندازه نمایشگر بیرونی و داخلی چندان ایدئال نیست. نمایشگر بیرونی 4.6 اینچ اندازه دارد و نسبت تصویر آن هم 21:9 است که روی هم رفته با توجه به استانداردهای امروزی، بسیار کوچک محسوب می گردد. به همین خاطر به سختی می توان با آن تایپ کرد و بعد از چند دقیقه، این نمایشگر نمی تواند تجربه کاربری مناسبی را ارائه کند. به نظر می رسد این نمایشگر فقط مناسب لحظاتی است که کاربر فقط می تواند از یک دست خود استفاده کند و با بهره گیری از آن می تواند از مواردی مانند نوتیفیکیشن های دریافتی خبردار گردد.

مشکل بعدی یعنی بزرگ بودن نمایشگر داخلی را در بخش قبلی تا حد زیادی شرح دادیم. بیشتر اپلیکیشن های اندروید نمی توانند از نمایشگرهای بزرگ استفاده نمایند و به همین خاطر، پتانسیل نمایشگر اصلی گلکسی فولد هم در این رابطه تا حد زیادی بلااستفاده می ماند. علاوه بر این، بزرگ بودن آن باعث می گردد که برای بهره گیری از تجربه کاربری بهتر، عمدتا باید با استفاده از دو دست از آن بهره برد که البته یک ضعف محسوب نمی گردد و فقط یک حقیقت است. اگر به هر دلیلی نمی توانید دو دست خود را مورد استفاده قرار دهید، ناچار به بهره گیری از نمایشگر کوچک تر هستید که آن هم بیش از اندازه کوچک است و موارد مختلف به صورت متراکم کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

قیمت

باید اذعان کنیم که این مورد را نمی توان به عنوان یک مشکل حقیقی بیان کرد. بله، برای خرید این گوشی باید 1980 دلار بپردازید که اگر از هر طرف به قضیه نگاه کنیم، قیمت بسیار بالایی محسوب می گردد. ولی در نهایت برای نسل اول چنین تکنولوژی نوآورانه ای که قیمت بخش عمده ای از قطعات آن همچنان بسیار بالا است، این قیمت طبیعی به حساب می آید و مطمئناً با گذر زمان، شاهد کاهش قابل توجه قیمت نهایی این گوشی ها خواهیم بود.

برخلاف دیگر مسائل گلکسی فولد که سامسونگ باید با راهکار های فنی آن ها را اصلاح کند، کاهش قیمت این گوشی کار چندان سختی محسوب نمی گردد. البته انتظار کاهش قیمت قابل توجه برای گلکسی فولد فعلی کار چندان عاقلانه ای نیست ولی در نهایت نسل های بعدی آن بسیار ارزان تر خواهند بود.

در آخر باید بگوییم که سامسونگ ابتدا باید مسائل فنی گلکسی فولد را حل وفصل کند و سپس در ادامه می توانیم بحث های مربوط به قیمت منصفانه را برای عرضه تعداد انبوه این گوشی ها مطرح کنیم.

نگاه اولیه به سامسونگ گلکسی فولد

منبع: Android Central

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19996

به "5 مسئله ای که جلوی موفقیت همه جانبه گلکسی فولد سامسونگ را می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مسئله ای که جلوی موفقیت همه جانبه گلکسی فولد سامسونگ را می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید