گوشی شیائومی می میکس آلفا با طراحی دیوانه وار و عجیب: صفحه نمایش 180 درصدی و دوربین 108 مگاپیکسلی به قیمت 2800 دلار

به گزارش مجله سرگرمی، شرکت شیائومی امروز از چندین اسمارت فون جدید خود رونمایی کرد که خاص ترین آن ها گوشی Mi Mix Alpha است. گوشی که طراحی کاملا متفاوت، منحصربه فرد و عجیب دارد.

گوشی شیائومی می میکس آلفا با طراحی دیوانه وار و عجیب: صفحه نمایش 180 درصدی و دوربین 108 مگاپیکسلی به قیمت 2800 دلار

صفحه نمایش اسمارت فون می میکس آلفا در لبه ها تمام نمی گردد بلکه کاملا به دور گوشی پیچیده شده است تا تنها یک نوار باریک در پنل پشتی گوشی که مربوط به دوربین اصلی است؛ بدون نمایشگر باشد.

شیائومی می گوید نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی 180 درجه است؛ تقریبا دو برابر بهترین پرچم دارهای کنونی دنیای اسمارت فون ها که البته فعلا فقط یک ادعا است و بعید به نظر می رسد واقعا این گونه باشد.

حتی در لبه کناری این گوشی هم آیکون ها و اطلاعاتی نمایش داده می گردد. آیکون های وضعیت سیگنال دهی شبکه، میزان شارژ باتری، ساعت و غیره در این لبه قابل مشاهده هستند. کلیدهای فشاری مدیریت حجم صدا نیز در لبه گوشی قرار دارند.

شگفتی بعدی این گوشی، استفاده از لنز دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ است که گفته می گردد توسط خود شیائومی توسعه و فراوری شده است. همانند دیگر سنسورهای رزولوشن بالای سامسونگ، پیکسل ها در یک مربع 2 در 2 با هم ترکیب و ادغام می شوند تا تصاویری با کیفیت نور بهتر در محیط های تاریک به دست آید. این تکنیک می تواند تصاویر واضح 27 مگاپیکسلی بسازد.

استفاده از یک لنز 1/1.33 اینچی با دقت تصویر 12032 در 9024 پیکسل برای یک اسمارت فون بسیار بزرگ است و قاعدتا باید دوربین گوشی می میکس آلفا را قادر به عکاسی با ظرفیت های نوردهی بالا کند. برای این سنسور پشت لنزی با ضریب اف 1.69 قرار گرفته و در کنار آن دوربین های 20 مگاپیکسلی الترا واید با اپرچر f/2.2 و 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2 قرار دارند.

جالب است بدانید که این گوشی نیازی به دوربین سلفی ندارد چون اگر گوشی را برگردانید می توانید با منظره یاب دوربین 108 مگاپیکسلی سلفی بگیرید.

عرضه محدود با قیمت 2800 دلار

برخلاف صفحه نمایش و دوربین، معینات سخت افزاری شیائومی می میکس آلفا همانند گوشی های رایج بازار در سال 2019 است: پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس هشت هسته ای، 12 گیگابایت رم، فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت UFS 3.0، ارتباطات 5G، باتری 2050 میلی آمپرساعتی با شارژ سریع کابلی 40 وات و سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر. وزن این گوشی 241 گرم است و از یک درگاه USB-C نیز بهره می برد.

این باتری و معینات نشان می دهد شیائومی انتظار ندارد کاربران همواره تمام صفحه نمایش این گوشی را روشن نگه دارند.

شیائومی اسمارت فون می میکس آلفا را یک گوشی مفهومی معرفی نموده و فعلا قصد ندارد فراوری انبوه کند. البته، به تعداد محدودی و برای یک منطقه کوچک عرضه خواهد شد تا آزمایش ها و ارزیابی های عملی خود را پس بدهد. شیائومی می گوید از دسامبر 2019 و با قیمت 2800 دلار وارد این بازار منتخب می گردد.

به یادمان می آید خود گوشی اصلی می میکس هم به عنوان گوشی مفهومی عرضه و در یک کشور خاص وارد بازار شد تا سال بعد از آن شاهد عرضه عمومی و سراسری اسمارت فون می میکس 2 بودیم.

از یک سو، معینات، قیمت و طراحی گوشی برایمان عجیب است و کمی بحث های حریم خصوصی را پیش می کشد و از سوی دیگر تجربه کاربری و گردد عملی چنین نمایشگری باید آنالیز گردد. چون بدیهی است که اگر گوشی واقعا به فراوری نهایی برسد و در دسترس مشتری انتهایی قرار بگیرد، به جز خاص بودن گوشی، چیز خاصی عایدش نمی گردد. یعنی از یک طرف همشه از بخش محدودی از نمایشگر می تواند استفاده کند و از سوی دیگری باید معین گردد که مدیریت منابع انرژی و باتری در این گوشی چگونه خواهد بود!

منبع

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: یک پزشک
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46791

به "گوشی شیائومی می میکس آلفا با طراحی دیوانه وار و عجیب: صفحه نمایش 180 درصدی و دوربین 108 مگاپیکسلی به قیمت 2800 دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شیائومی می میکس آلفا با طراحی دیوانه وار و عجیب: صفحه نمایش 180 درصدی و دوربین 108 مگاپیکسلی به قیمت 2800 دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید