هراز در سفرهای نوروزی پهن تر می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که 10 کیلومتر دیگر از جاده هراز چهار خطه شده که برای بهره برداری مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی افتتاح می گردد.

هراز در سفرهای نوروزی پهن تر می گردد

سید محمدنظری عصر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود : راستا جدیدی که طرح چهار خطه در آن خاتمه یافته از منطقه پارک جنگلی آمل تا تونل و بالادست است که برای ساخت ابنیه و آسفالت آن افزون بر 850 میلیارد ریال از محل اعتبار ملی هزینه شده است.

وی گفت که با بهره برداری از این راستا ، بخشی زیادی از ترافیک در محدوده پارک جنگلی تا تونل به عنوان یکی از نقاط پرترافیک جاده هراز کاهش می یابد.

راستا جدید چهار خطه محور هراز قرار است هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک برود.

  • تکمیل چهارخطه هراز در سال 98

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام این که همچنان حدود 32 کیلومتر از محور هراز در حوزه این استان دو خطه است که باید طرح تعریض در آن اجرا گردد ، گفت که در صورت تامین اعتبار مورد احتیاج ، طرح چهارخطه کردن محور هراز تکمیل می گردد.

وی اعتبار مورد احتیاج برای تکمیل طرح چهارخطه محور هراز را حدود سه هزار میلیارد ریال اظهار داشت.

طرح چهارخطه شدن محور هراز برای کاهش ترافیک این محور مواصلاتی مازندران- تهران از سال 89 مصوب شد که به دلایلی تا سال 92مسکوت ماند.

با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید طرح چهار خطه شدن جاده هراز به عنوان کوتاهترین راستا ارتباطی مازندران - تهران در دستور کار نهاده شد و تاکنون با احستاب 10 کیلومتر جدید حدود 73 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران چهارخطه شد.

مجموع مسافت جاده هراز 181 کیلومتر است که 105 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مازندران قرار گرفته است.

هراز پرترافیک ترین محور برون شهری مازندران است که روزانه طبق گزارش مرکز مدیریت راههای وزارت راه و شهرسازی در این محور افزون بر 40 هزار خودرو تردد دارند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15976

به "هراز در سفرهای نوروزی پهن تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هراز در سفرهای نوروزی پهن تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید