نقش مهم راه آهن آستارا در تقویت مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد اسلامی بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل هتل بین المللی اسپیناس شهرستان مرزی بندر آستارا با اشاره به فعال بودن خط ریلی آستارا-آستارا، گفت: دستورات لازم برای برطرف موانع موجود در پیشبرد این خط ریلی از جانب دو کشور داده شده است.

نقش مهم راه آهن آستارا در تقویت مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان

وی با تقدیر از همکاری و کوشش شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان در توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور، اضافه نمود: اولویت دو کشور افزایش مبادلات اقتصادی است.

وزیر راه و شهرسازی از 10 برابر شدن مبادلات اقتصادی بین ایران و آذربایجان اطلاع داد و اظهارکرد: راه آهن در گسترش تبادلات اقتصادی دو کشور همسایه ایران و آذربایجان مثمرثمر بوده است. راه آهن آستارا-آستارا استارت تقویت کریدور حمل و نقل شمال - جنوب است.

اسلامی با اشاره به اتوبان باکو به آستارای آذربایجان، گفت: با اتصال اتوبان بین المللی آستارای جمهوری آذربایجان به اتوبان آستارای ایران در آینده نزدیک شاهد تقویت مراودات اقتصادی دو جانبه خواهیم بود.

وی از ادامه همکاری دو کشور در پروژه ریلی آستارا به رشت اطلاع داد و اضافه نمود: با اتصال خط ریلی آستارا به رشت کریدور شمال - جنوب تکمیل می گردد. دو کشور ایران و آذربایجان از فرصت های موجود به نحو احسن و به نفع ملت های خود بهره برداری خواهند کرد.

اسلامی اعلام کرد: اتصال یک شاخه ریلی از بارانداز ریلی آستارا به بندرتجاری آستارا در دستور کار است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9057

به "نقش مهم راه آهن آستارا در تقویت مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش مهم راه آهن آستارا در تقویت مراودات اقتصادی ایران و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید