میگرنی ها حتما سحری بخورند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران- خبرنگاران- استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به میگرن برای روزه دریافت حتما سحری بخورند و به شام آخر شب اکتفا نکنند.

میگرنی ها حتما سحری بخورند

دکترمنصوره تقا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرنگاران اضافه نمود: توصیه می گردد این افراد در سحری مواد پروتئینی مانند گوشت، حبوبات و تخم مرغ مصرف نمایند تا دیرتر گرسنه شوند.

این متخصص بیماری های مغز و اعصاب به بیماران میگرنی توصیه کرد برای حفظ مایعات بدن از محصولات غذایی مانند تخم شربتی، سبزیجات، خیار و کاهو در سحر استفاده نمایند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این افراد در طول روز حتی المقدور در معرض آفتاب قرار نگیرند و فعالیت بدنی سنگین نداشته باشند و زیاد خودشان را خسته ننمایند.

وی به بیماران میگرنی تاکید نمود که از خوردن غذاهای چرب، سنگین یا شیرینی بالا پرهیز نمایند و بجای آنها غذاهای سالم، ساده و به اندازه در وعده های افطاری، شام و سحری استفاده نمایند.

وی گفت: آنان به محض اذان مغرب، افطاری مختصری صرف نمایند و با فاصله شام بخورند تا معده آنها سنگین نگردد، که این مسئله سبب سردرد آنان می گردد.

متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: باتوجه به اینکه بدن در روزهای اول ماه رمضان با شرایط جدید عادت ننموده، احتمال بروز میگرن در آنان وجود دارد؛ بنابراین از همین الان که چند روز به ماه رمضان باقی مانده، شرایط غذا خوردن خود را به ماه رمضان شبیه نمایند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در این ایام مانده به ماه رمضان، از خوردن ناهار سنگین پرهیز و شام خود را اول شب صرف نمایند و مصرف چای، قهوه و نسکافه را به تدریج کم نموده و در صورت تمایل، با میزان کمتر در شب استفاده نمایند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه نمود: یکی از مواردی که سبب سردرد در افراد مستعد در روزهای اول ماه رمضان می گردد، قطع چای، قهوه و نسکافه است که اگر این کار را چند روز قبل از شروع ماه رمضان بتدریج انجام دهند، این اتفاق معمولا نمی افتد.

علمی ** 1201 **1485

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21181

به "میگرنی ها حتما سحری بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میگرنی ها حتما سحری بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید