مهم ترین مشاغل دنیای آی تی که با کمبود نیرو مواجهند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، اگر چه مشاغلی همچون توسعه اپلیکیشن های نرم افزاری هم کماکان پررونق هستند، اما شغل های دیگری نیز وجود دارند که هنوز زمینه استخدام بسیار مناسبی دارند و با این حال افراد اندکی برای پر کردن پست های خالی در حوزه های مذکور وجود دارند.

مهم ترین مشاغل دنیای آی تی که با کمبود نیرو مواجهند

آنالیز های مؤسسه OutSystems که بر مبنای مصاحبه با 3300 مدیر برجسته حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته، نشان می دهد عدم توسعه مهارت های کاری در بعضی حوزه های فناوری اطلاعات در حال ایجاد یک بحران است و برای بعضی مشاغل مهم در حوزه های هوش مصنوعی و امنیت سایبری نیروهای صاحب صلاحیت کافی وجود ندارد.

پژوهش OutSystems نشان می دهد در مجموع 65 درصد از شرکت های آی تی قصد دارند در سال 2019 ده اپلیکیشن جدید یا بیش از ده اپلیکیشن جدید را عرضه نمایند، اما تنها 36 درصد از آنها قصد دارند گروه های برنامه نویس و طراح اپلیکیشن خود را بزرگ تر نموده و بر تعداد اعضای آنها بیفزایند. همچنین 61 درصد از این شرکت ها برای تکمیل هر اپلیکیشن به چهار ماه زمان یا کمتر وقت احتیاج دارند.

در میان مشاغلی که مدیران آی تی به استخدام افرادی برای برطرف احتیاجهای خود در آن حوزه ها احتیاج دارند ولی افراد مستعد را به سختی می یابند، پست های مرتبط با هوش مصنوعی و طراحی رایانه های خودآموز در صدر هستند. 72 درصد از مدیران آی تی گفته اند در این زمینه با مشکل جدی روبرو هستند. این رقم در خصوص متخصصان امنیت سایبری به 64 درصد می رسد. همچنین 56 درصد مدیران آی تی گفته اند یافتن متخصص مناسب در حوزه اینترنت اشیا کار دشواری است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25264

به "مهم ترین مشاغل دنیای آی تی که با کمبود نیرو مواجهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین مشاغل دنیای آی تی که با کمبود نیرو مواجهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید