ضرر 240 میلیون دلاری نفتا به صنعت دامپروری

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، کشاورزان و دامداران کانادایی، به شدت از قرارداد جدید نفتا عصبانی هستند و می گویند این قرارداد، سالانه حداقل 240 میلیون دلار به آنها ضرر می زند. بر این اساس، قرارداد جدید که به آن توافق آمریکا-مکزیک-کانادا می گویند، دسترسی آمریکا به بازار لبنیات کانادا را به 3.6 درصد افزایش داده و سیستم بحث برانگیز دسته بندی قیمت شیر که کانادا قبلا برای خود وضع نموده بود را حذف نموده است.

ضرر 240 میلیون دلاری نفتا به صنعت دامپروری

لامپرون، یک کشاورز دام ارگانیک در مائوریچی کِبِک، می گوید: این توافق نشان داد که کشاورزان دامدار کانادایی، در این مذاکرات، چیزی به جز ابزار چانه زنی برای راضی کردن ترامپ، نبودند.

بخش لبنیات کانادا، 220 هزار کانادایی را در استخدام خود دارد و سالانه حدود 20 میلیارد دلار در فراوری ناخالص ملی مشارکت می نماید؛ به این ترتیب زندگی هزاران کانادایی و آینده نسل های بعدی فراوریکنندگان محصولات لبنی، در خطر قرار گرفته است.

دیوید وینس، رئیس کشاورزان دامدار مانیتوبا می گوید: برای ما فراوریکنندگان محصولات لبنی، این توافق ناامیدی عظیمی بود. با بخشش حدود 4 درصد از بازار کانادا، بازار و درآمد ما بیشتر از گذشته، تضعیف خواهد شد.

سال گذشته، کانادا حدود 636 میلیون دلار از محصولات لبنی آمریکا را خریداری کرد و مکزیک، بزرگترین واردکننده محصولات لبنی آمریکا، به ویژه پنیر بوده است و در سال 2017 بیش از 1.31 میلیارد دلار محصولات لبنی آمریکایی را وارد نموده است.

مورد دیگری که به شدت مورد اعتراض کشاورزان دامدار قرار گرفته، حذف بند قانونی موسوم به کلاس 7 از توافق است. طبق این بند کانادا می توانست تعرفه ای 270 درصدی بر واردات شیر وضع کند و با عرضه ارزان شیر از آمریکا مقابله کند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33687

به "ضرر 240 میلیون دلاری نفتا به صنعت دامپروری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 240 میلیون دلاری نفتا به صنعت دامپروری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید