شناسایی 66 محوطه باستانی در سمیرم

به گزارش مجله سرگرمی، اولین فصل آنالیز باستان شناختی بخش مرکزی شهرستان سمیرم به شناسایی 66 محوطه باستانی انجامید.

شناسایی 66 محوطه باستانی در سمیرم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، محمدحسین طاهری سرپرست هیئت باستان شناسی امروزیکشنبه 18 آذر با اعلام این خبر گفت: شهرستان سمیرم در انتهایی ترین مرزهای جنوبی استان اصفهان واقع شده است و از جهت شرق با استان فارس از جنوب با استان کهگیلویه و بویر احمد و از طرف غرب با استان چهارمحال و بختیاری هم مرز است.

این دانشجوی دکترای باستان شناسی دانشگاه تهران اضافه نمود: نظر به ضرورت انجام آنالیز های دقیقتر و روشمند در این شهرستان و با هدف آنالیز و شناسایی محوطه های باستانی این منطقه این پروژه انجام شد.

طاهری گفت: نتایج اولیه حاکی از شناسایی 66 محوطه از دوران پارینه سنگی تا دوره شمس آباد مانند تل سربازی،دوره باکون-لپویی و بانش مانند محوطه های نوروزعلی، شتر خوس و مش نبی تا دوران تاریخی اسلامی و قرون معاصر است که ازآن جمله میتوان به محوطه های تپه سرهنگ،تپه گل آقاجی و چندین محوطه دیگر اشاره نمود.

او اضافه نمود: همچنین در ادامه این فعالیت ها پروژه معین عرصه و پیشنهاد حریم تپه پیش از تاریخی گل افشان در بخش مرکزی شهرستان سمیرم صورت گرفت و نقشه برداری این محوطه نیز به منظور ثبت آن به پایان رسید.

اولین فصل آنالیز باستان شناختی بخش مرکزی شهرستان سمیرم و معین عرصه و پیشنهاد حریم تپه گل افشان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 39240

به "شناسایی 66 محوطه باستانی در سمیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 66 محوطه باستانی در سمیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید