شفر در فکر خلق شگفتی ، رحمتی الیور کان استقلال می گردد؟

به گزارش مجله سرگرمی، استقلال احتیاج به شگفتی برای شکست السد دارد و شفر به این اتفاق شگفت انگیز اعتقاد ویژه ای دارد.

شفر در فکر خلق شگفتی ، رحمتی الیور کان استقلال می گردد؟

به گزارش خبرنگاران ، خیلی ها برد استقلال مقابل السد قطر و صعودش را در حد یک شگفتی می دانند، اما از این اعجاز در فوتبال کم رخ نداده و شاید به همین دلیل است که استقلالی ها امیدوار به قطر سفر کردند. در آخرین تمرین این تیم شفر به شاگردانش یک نکته گفت که کلیدی ترین سفارش او در این اوضاع و احوال بود، شفر خطاب به استقلالی ها گفت: اگر نا امید هستید به قطر نیایید. این یعنی نهایت امیداوری سرمربی آلمانی استقلال به آنچه قرار است در قطر اتفاق بیفتد. او همیشه امیدوار است و سعی می نماید همین روحیه را به استقلالی ها انتقال بدهد، بزرگ ترین خصوصیت اخلاقی شفر که او را با هم صنفانش متمایز می نماید استفاده از داشته های تیم بدون غرغر کردن های الکی است. سرمربی آلمانی استقلال شاید در سرش به همین مساله فکر می نماید و اینکه به شاگردانش بفهماند انتحاری بازی کنید.

فوتبالی ها نمی دانند به شفر چه نمره ای بدهند، عملکرد فصل پیش او در استقلال جای هیچ اما و اگری نگذاشت، اما در فصل جاری شاید کار او پر بوده از اشکالات و همین مساله کارنامه کاری او را در ایران به سمت نمره ایده آل نمی برد.

استقلال بازی رفت مقابل السد قطر را 3 بر یک در استادیوم آزادی واگذار کرد. دیداری که طرفداران استقلال استقبال خوبی از بازی تیم شان نموده و سکو ها را پر نموده بودند، اما آبی پوشان نمایش ضعیفی داشتند. بسیاری از پیشکسوتان و منتقدان شانسی برای صعود استقلال قائل نیستند، اما شاید روحیه شفر و همچنین عملکرد فصل پیش او در استقلال همه را امیدوار نموده است. شفر در مصاف های رفت و برگشت چه در لیگ یا در آسیا، هر 2 بازی را واگذار ننموده است. این آمار شفر نشان می دهد که اگر در بازی رفت نتیجه نگیرد، قطعا بازی برگشت همراه با نتیجه خواهد بود. استقلالی ها بر این اصل، امیدوارند تیم تحت راهنمایی شفر، حداقل السد را در زمین خودش شکست دهد، حتی اگر صعود نکند.

وینفرید شفر در آخرین گفت وگوی خود پیش از سفر به دوحه، از روحیه بالای آبی پوشان و همچنین بازگشت به مسابقه صحبت کرد. او در خلال صحبت هایش به مسابقه کارلسروهه و والنسیا در مسابقات جام یوفا گفت و از بازگشت تیمش پس از شکست 3-1 به والنسیا در بازی برگشت با زدن 7 گل!

برای بازخوانی این اتفاق، به حدود 25 سال قبل سفر می کنیم. به 20 اکتبر 93. مرحله دوم جام یوفا و تقابل والنسیا و کارلسروهه در خانه تیم اسپانیایی. نمایش بی نقص خفاش ها و برد 3-1 خانگی با درخشش میاتوویچ یوگوسلاو و پنفی که بریس کرد و دو گل زد. در سوی مقابل ادگار اشمیت تازه وارد در دقیقه 80 تک گل تیمش را زد تا کورسوی امید باقی بماند.

کمتر کسی به بازگشت فکر می کرد. والنسیا حقیقتا بهتر فوتبال بازی می کرد. جو شهر چندان امیدوارکننده نبود. با این حال وینی شفر به بازگشت تیمش امیدوار بود. او پیش از بازی و در رختکن با فریادهای معروف به خود به بازیکنان گفت: به زمین می رویم که انجامش بدهیم. ما می توانیم. این فریادها گویی خون تازه به رگ های بازیکنان پمپاژ کرد. کاپیتان اولی کان هم مثل همیشه یک رهبر بی بدیل بود. آنها با درخشش کان در درون دروازه و نمایش خیره کننده اشمیت به دور سوم صعود کردند و شفر نقشی غیر قابل انکار در این برد داشت.

حالا شفر به همان معجزه احتیاج دارد و یا فریادهایی که شاگردانش را هوشیار کرد. او یک بار چنین معجزه ای را تجربه نموده است، دستان کاپیتان تیمش هم در این اعجاز نقش به سزایی داشتند، این مربی در دوحه هم احتیاج به همان ابزارها دارد، شفر هرگز نا امید نیست. یکی از کسانی که او را می تواند به مربی معجزه گر در ایران تبدیل کند، مهدی رحمتی است. اگر کاپیتان استقلال روز خوشی داشته باشد بلد است که چطور استقلال را به آنچه می خواهد برساند. فوتبال با همین نبایدها و بایدهایش زیبا است و این همه تماشاگر در کل جهان دارد، به همین لحظه های پر از اعجاز که بیننده را میخکوب پای تلویزیون می نشاند. منطق استدلالی دارد و اما غیر قابل پیش بینی بودن ورزش فوتبال منطق خاص خودش را دارد و گاهی همه معادلات را همینطور به هم می ریزد.

670-10

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3199

به "شفر در فکر خلق شگفتی ، رحمتی الیور کان استقلال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر در فکر خلق شگفتی ، رحمتی الیور کان استقلال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید