سلول های بنیادی و مهندسی بافت از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بحث سلول های بنیادی و طب بازساختی یکی از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی به شمار می رود و دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید در پژوهش های خود به این موضوعات توجه ویژه داشته باشند.

سلول های بنیادی و مهندسی بافت از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی است

به گزارش خبرنگاران دکتر تفقدی، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه چشم امید دانشگاه در حوزه پژوهشی به دانشجویان phd و کارشناسی ارشد است، خطاب به این دانشجویان گفت: دانشگاه به شما به عنوان نیروهای تازه نفس می نگرد و در واقع دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز یکی از سرمایه های ارزشمند کشور است.

وی با بیان اینکه رتبه های خوب بین المللی که دانشگاه توانسته کسب کند نیز سرمایه ارزشمندی است، اظهار داشت: دانشگاه وارد رتبه بندی های بین المللی لایدن و شانگهای شده است و در بسکمک از رتبه بندی ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع شده است.

دکتر تفقدی با بیان اینکه امیدواریم 5 سال آینده به همت دانشجویان و اعضای هیات علمی، دانشگاه در عرصه های بین المللی شرایط بهتری داشته باشد، گفت: در رتبه بندی های داخل کشور نیز از نظر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه سوم را بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید براینکه مطالعات جمعیتی بزرگی در دانشگاه اجرا شده و در حال حاضر دو کوهورت با جمعیت 20 هزار نفر در حال اجرا است، اظهار داشت: علاوه براین بیوبانکی با چند 10 هزار نمونه سرم، مو، ناخن که می تواند منبع ارزشمندی برای پژوهش باشد نیز در دانشگاه مهیا شده است.

دکتر تفقدی با بیان اینکه ثبت بیماریها و ریجستری و سرآمد بودن دانشگاه در بسکمک از رشته های علوم پایه از دیگر افتخارات این دانشگاه است، اظهار داشت: در حوزه تولید محصولات نانو نیز دانشگاه علوم پزشکی مشهد شرایط مطلوبی دارد به نحوی که در حوزه دارو سازی و پزشکی نخستین داروی مبتنی بر نانو فناوری حاصل این دانشگاه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در حوزه بیو تکنولوژی و بالینی همچون رشته ارتوپدی یا روانشناسی بهترین گروه های تحقیقاتی را در کشور داریم، ابراز کرد: این زمینه ها کمک می کند تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانند در پژوهش های خود به ابر روند های مهم بین المللی توجه کنند.

وی با بیان اینکه در طراحی پژوهشی با کمک اساتید انتخاب موضوع پایان نامه را در خصوص این ابر روندها که آینده طب و پزشکی به آن سمت می رود برنامه ریزی کنید، اظهار داشت: طب بازساختی که آینده پزشکی را متحول می کند و سلول های بنیادی و مهندسی بافت را در دستور کار خود قرار دهید .

دکتر تفقدی با اشاره به اینکه رویکرد ریز کردن ابزارها و کیت های تشخیصی و پزشکی فرد محور نیز از دیگر موضوعاتی است که جزو رویکردهای آینده دانشگاه است،خطاب به دانشجویان گفت: این رتبه ها و زیر ساخت ها و پژوهشکده ها کالبدی است که روح آن شما دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستید، از همین رو دانشگاه به عنوان سرمایه های ملی که در راستای سلامت مردم فعالیت می کند نیاز به حضور دانشجویان پویا در حوزه پژوهش دارد.

وی با بیان اینکه در بحث فناوری ، پرداختن به موضوع فناوری در وزارت بهداشت جوانتر از وزارت علوم است اما به مراتب پویاتر و با نشاط تر فعالیت می کند، گفت: اقتصاد سلامت و اقتصاد دارو یکی از قوی ترین ابعاد اقتصادی در همه جای دنیا است و چند سالی است که ماموریت در این حوزه اغاز شده است اما فعالیتها کمتر از حد اقتصاد است از همین رو امید داریم فارغ التحصیلان دانشگاه در این حوزه ورود پیدا کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه زیرساخت هایی نیز برای حمایت از پژوهش های فناورانه ایجاد شده است، گفت: صندوق سلامت ثامن برای حمایت از پروژه های فناوری ایجاد شده است، علاوه براین اخیرا شورای گسترش وزارت بهداشت مصوبه ایجاد پارک علم وفناوری را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده است .

وی ادامه داد: پژوهشکده و چند خط تولید دارو و ایجاد کلین روم برای ساخت تجهیزات پزشکی از دیگر زیر ساخت هایی است که در این دانشگاه آماده برای حوزه پژوهش و فناوری است.

دکتر تفقدی با بیان اینکه به دنبال ایجاد دانشگاه نسل سوم هستیم، گفت: موضوعات پایان نامه ها را در راستای تولید فناوری سوق دهید و با ادبیات کار آفرینی آشنا شوید ، مدرسه صنعت، استارت آپ ها و دفاتر ارتباط با صنعت که در همه دانشکده ها فعال است می تواند برای آشنایی دانشجویان با حوزه تولید موثر باشد.

وی در پایان خطاب به دانشجویان با بیان اینکه در انتخاب پایان نامه موضوعاتی را انتخاب کنید که مبنای آن هسته کسب وکار باشد، اعلام کرد: آزمون و خطا را اکنون در دوران دانشجویی انجام دهید و در نهایت امیدوارم به همت شما دانشگاه آینده درخشان تری داشته باشد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51411

به "سلول های بنیادی و مهندسی بافت از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلول های بنیادی و مهندسی بافت از رویکردهای مهم آینده علم پزشکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید