سفرا و رؤسای نمایندگی های تازه منصوب شده ایران در خارج از کشور

به گزارش مجله سرگرمی، فرازنده، نادری، خوش هیکل آزاد و مشعلچی زاده اخیرا به عنوان سفرای جدید ایران در برلین، آتن، جاکارتا و الجزیره منصوب و شرکت هم به عنوان سرکنسول جدید ایران در مونیخ عهده دار این سمت شده است.

سفرا و رؤسای نمایندگی های تازه منصوب شده ایران در خارج از کشور

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، چندی پیش و با انتها ماموریت تعدادی از سفرا و رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نفرات جدید جایگزین آنها شدند. دیپلمات های تازه منصوب شده پیش از عزیمت به محل مأموریت با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

محمود فرازنده، احمد نادری، محمد خوش هیکل آزاد، حسین مشعلچی زاده و رضا شرکت از جمله دیپلمات هایی هستند که اخیرا عهده دار سفارتخانه ها و نمایندگی های ایران در خارج از کشور شدند.

فرازنده در برلین مستقر شد

پس از آنکه علی ماجدی سفیر سابق ایران در آلمان از سفرایی که مشمول قانون جدید عدم به کارگیری بازنشستگان شده بود اواخر آبان 1397 به تهران بازگشت، سفارتخانه ایران در برلین در سطح کاردار موقت اداره می شد و علی اکبر دبیران عهده دار این سمت بود تا اینکه بالاخره محمود فرازنده دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه که از 1396 عهده دار این سمت بود، پیش از سفر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان به برلین رفت و سکان سفارت ایران در آلمان را برعهده گرفت.

خبرنگاران دوم اردیبهشت ماه امسال در خبری فرازنده را از گزینه های جدی تصدی این سمت اعلام نموده بود. (اینجا بخوانید)

محمود فرازنده سمت هایی چون مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی، مدیرکل ساختمان و پشتیبانی وزارت امور خارجه، معاون مدیرکل طرح و برنامه وزارت امور خارجه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا، معاون مدیرکل ترجمه وزارت امور خارجه، کارشناس سیاسی اداره کل آسیای دور و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و کارشناس سیاسی اداره کل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه را در کارنامه کاری خود دارد.

امیررضا شرکت سرکنسول جدید ایران در مونیخ

از سوی دیگر، امیررضا شرکت هم به عنوان سرکنسول جدید ایران در مونیخ و به جای عبدالله نکونام قدیری منصوب شده و قرار است برای تصدی این سمت در آینده نزدیک به مونیخ برود.

امیررضا شرکت پیش از این مشاور حسین جابری انصاری دستیار ویژه وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی بود و اخیرا هم در معاونت سیاسی وزارت خارجه مشغول به فعالیت است.

به گزارش فارس، سفرای جدید یونان، الجزایر و اندونزی نیز 27 خرداد امسال با حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل ماموریت خود در زمینه های مختلف، بر کوشش و جدیت در راستای توسعه مناسبات مالی و همکاری های همه جانبه ایران با دیگر کشورها تاکید کردند.(اینجا بخوانید)

احمد نادری به آتن رفت

براساس این گزارش، احمد نادری سفیر جدید ایران در یونان به جای مجید مطلبی شبستری عهده دار این سمت شد و به آتن رفته است. مطلبی شبستری از سال 1394 عهده دار سفارت ایران در آتن بود.

خوش هیکل آزاد سفیر ایران در جاکارتا شد

محمد خوش هیکل آزاد نیز سفیر ایران در اندونزی شد. دستیار مدیرکل آسیا و اقیانوسیه، مشاور معاون آسیا و اقیانوسیه، رئیس اداره اول جنوب شرق آسیا و معاون سفیر ایران در اندونزی از جمله سمت های خوش هیکل آزاد بوده است.او قرار است در آینده نزدیک به جای ولی اله محمدی نصرآبادی به عنوان سفیر ایران در جاکارتا مشغول به فعالیت گردد.

مشعلچی زاده راهی الجزیره می گردد

حسین مشعلچی زاده معاون مدیرکل خاورمیانه عربی و شمال آفریقا هم به جای رضا عامری سفیر جدید ایران در الجزایر شد. رضا عامری از 20 آبان ماه 1393 عهده دار سفارت ایران در الجزیره بود.

مشعلچی زاده قرار است به زودی راهی محل ماموریت گردد.

از سوی دیگر شنیده های خبرنگار فارس (+) حاکی از آن است که با انتها ماموریت مهدی سنایی قرار است کاظم جلالی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس مرکز پژوهش های مجلس راهی مسکو گردد تا به عنوان سفیر جدید ایران در روسیه به فعالیت بپردازد.

در آخرین روزهای نخستین ماه سال جدید (30 فروردین ماه) نیز بهرام قاسمی سخنگوی سابق وزارت خارجه به پاریس رفت تا پس از حدود 9 ماه عهده دار سفارت ایران در فرانسه گردد. (بیشتر بخوانید)

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33893

به "سفرا و رؤسای نمایندگی های تازه منصوب شده ایران در خارج از کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرا و رؤسای نمایندگی های تازه منصوب شده ایران در خارج از کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید