دخالت هکرهای روس در انتخابات ایالتی آمریکا

به گزارش مجله سرگرمی، هکرهای روسی با برنامه ریزی گسترده در حال آماده سازی خود برای دخالت در انتخابات محلی و درون ایالتی آمریکا هستند.

دخالت هکرهای روس در انتخابات ایالتی آمریکا

به گزارش خبرنگار ، بررسی سازمان های امنیتی نشان می دهد که هکر ها روشی به صورت گسترده برای دخالت در انخابات محلی و بین ایالتی آمریکا برنامه ریزی کرده اند و توانایی لازم برای از کار انداختن سیستم رای گیری و ایجاد اختلال در آن را دارند.

ایالت فلوریدا یکی از آسیب پذیرترین نقاط در برابر حمله سایبری هکر های روس است. این ایالت در انتخابات ریاست جهوری 2016 آمریکا نیز مورد حمله های متعدد سایبری قرار گرفت بود که در آن هکر ها حتی پیروز به تغییر رای برخی از شهروندان شده بودند. این حملات سایبری تنها محدود به سیستم های رای گیری نبوده و در پاره ای از موارد کاربران غیرمجاز با نفوذ به حریم اطلاعات برخی از کاندیدا های انتخاباتی تغییراتی را در سوابق آن ها به وجود آوردند.

پس از انتخابات جنجالی 2016 آمریکا بسیاری از منتقدات دونالد ترامپ رییس جهمور کنونی آمریکا، او را به دخالت در فرآیند انتخابات و استفاده از روش های غیرمجاز برای تغییر در آرای مردم متهم کردند. یکی از مدیران ارشد امنیتی در آمریکا گفت: کاربران غیرمجاز پیروز شدند به تازگی وبگاه های برخی از ادارات دولتی و امنیتی در فلوریدا را هک کنند و در روند انتخابات درون ایالتی اختلال ایجاد کنند. کارشناسان ما پس از بررسی ابعاد و جزییات این حمله ها موقعیت مکانی هکر ها را در کشور روسیه شناسایی کردند.

هرچند در گزارش های اخیر سازمان های امنیتی آمریکا اشاره مستقیمی به همکاری فرد یا افراد خاصی از درون آمریکا با هکر های روسی نشده است، ولی شواهد از جهت گیری این هکر ها برای حمایت و بیشتر شدن احتمال پیروزی کاندیدایی خاص حکایت دارد. تاکنون حمله ای مشابه، ولی با قدرت بسیار ضعیف تر در 39 ایالت آمریکا شناسایی شده است و مشخص نیست برنامه آینده هکر های روسی برای ضربه زدن به سیستم های امنیت مجازی آمریکا چگونه خواهد بود؟

حمله سایبری هکرهای روسی به سفارتخانه های اروپایی

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22059

به "دخالت هکرهای روس در انتخابات ایالتی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخالت هکرهای روس در انتخابات ایالتی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید