توجه به معماری ایرانی و اسلامی در راستای تمدن سازی

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمد مهدی نژادنوری اظهارکرد: برگزاری نشست هنر و معماری اعتاب مقدسه در مشهد زمینه ای را فراهم آورده است تا علم، عمل، تجربه و دانش را در کنار هم قرار دهد.

توجه به معماری ایرانی و اسلامی در راستای تمدن سازی

وی با اشاره به گسترش استفاده از فضای مجازی در تبادلات علمی گفت: با وجود قدرت فضای مجازی همچنان شاهد کثرت برگزاری کنفرانس ها و همایش های علمی در کشورهای اروپایی هستیم و این موضوع حاکی از این قضیه است که ارتباطات حضوری ما بین افراد قطعا تأثیری فراتر از فضای مجازی دارد و زمینه های تفاهم و همکاری و همبستگی را ایجاد می نماید.

معاون علمی آستان قدس رضوی همچنین هویت بخشی و تقویت هنر معماری اسلامی را از دیگر دستاوردهای این اجلاسیه دانست و عدم توجه به مباحثات علمی پیرامون این موضوع را باعث به انزوا رفتن آن عنوان نمود.

وی گفت: برجسته سازی هنر اسلامی و توسعه کسب و کار و ایجاد زمینه مالی نیز از کارکردهایی است که از برگزاری این نشست حاصل می گردد.

مهدی نژاد با بیان اینکه زنده نگه داشتن این هنر می تواند به رونق فضای کسب و کار نیز یاری کند، گفت: با مصاحبه و باز کردن مسائل و حل آن باید موضع هنر و معماری اسلامی را در مقابل مکاتب رقیب تقویت کرد.

معاون علمی آستان قدس رضوی هنر معماری را دارای مفهوم و پیغام روحانی عنوان نمود و توسعه این پیغام را از اهداف برجسته انقلاب در راستای تمدن سازی نوین اسلامی دانست.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13926

به "توجه به معماری ایرانی و اسلامی در راستای تمدن سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به معماری ایرانی و اسلامی در راستای تمدن سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید