تعطیلی موقت موزه باستان شناسی جیرفت به علت تعمیرات

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: موزه باستان شناسی جیرفت برای انجام تعمیرات به صورت موقت تعطیل است.

تعطیلی موقت موزه باستان شناسی جیرفت به علت تعمیرات

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: پیش بینی می گردد کار تعمیرات و آماده سازی موزه باستانشناسی جیرفت جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی تا اوایل اسفندماه سالجاری به انتها برسد و از نیمه دوم این ماه پذیرای علاقمندان و گردشگران خواهد بود.

او با بیان اینکه موزه باستان شناسی جیرفت اشیاء منحصربفردی از تمدن چند هزار ساله این منطقه را در خود جای داده است، اضافه کرد: در این موزه نزدیک به 500 شی تاریخی از حوزه فرهنگی هلیل رود وجود دارد که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

فرخی اعلام کرد: همچنین در موزه مذکور ظروف تزئینی از جنس سنگ صابون، مجسمه هایی از جنس مفرغ و سنگ مرمر، سفال های منقوش و ساده و اشیای کوچک مانند مهره های مسطح و استوانه ای درمعرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ادامه داد: موزه باستانشناسی جیرفت هر ساله به ویژه در ایام نوروز میزبان تعدادی کثیری از مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی است.

فرخی در انتها اظهار داشت: این موزه از نیمه دوم اسفندماه سالجاری همه روزه از ساعت 9 تا 19 به صورت یکسره آماده خدمت رسانی به علاقمندان است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 12898

به "تعطیلی موقت موزه باستان شناسی جیرفت به علت تعمیرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی موقت موزه باستان شناسی جیرفت به علت تعمیرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید