اعتراف یونکر به شکست کمیسیون اروپایی در مسئله برگزیت

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با اعتراف به شکست این اتحادیه در مسئله برگزیت در این باره که قبل از برگزاری همه پرسی در این باره در جریانات مربوط به این مسئله بیشتر دخالت نکرده است ابراز پشیمانی کرد.

اعتراف یونکر به شکست کمیسیون اروپایی در مسئله برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که حدود پنج ماه دیگر باید این مسئولیت را به جانشین خود واگذار کند در مصاحبه ای با شبکه آ ار دی آلمان به برگزاری انتخابات اروپایی اشاره کرده و گفت: من فکر می کنم که این یک فرآیند برجسته است که در اروپا بزرگترین انتخابات دموکراتیک خارج از هند برگزار می شود.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شما با توجه به خطر قدرت دریافت مخالفان اتحادیه اروپا در مجلس درباره میراث خود نگران نیستید گفت: اولین نگرانی من میراث من نیست گر چه من گاهی اوقات به این مسئله فکر می کنم.

وی افزود با این حال من هیچ علاقه ای ندارم که ما بعد از برگزاری انتخابات مجلسی اروپا صبح دوشنبه و یا یکشنبه شب بیدار شویم و شاهد یک سرزمین سیاسی کاملا تغییر یافته در اروپا باشیم.

وی همچنین تاکید کرد که من امیدوارم که ما در مجلس اروپایی که برای انتخاب ریاست کمیسیون آینده هم اهمیت دارد یک گروه طرفدار اروپایی داشته باشیم که این پروژه را پیش ببرند نه اینکه آن را متوقف کنند.

یونکر در ادامه با توجه به بحران سیاسی در اتریش درباره ائتلاف احزاب بزرگ با اینگونه احزاب پوپولیستی هشدار داد.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله برگزیت در اتحادیه اروپا پرداخته و در پاسخ به این پرسش که آیا به اعتقاد شما انگلیسی ها هنوز می توانند شرایطی را ایجاد کنند که به صورت منظم از اتحادیه اروپا خارج شوند گفت: این آرزوی من است. فرضیه من این است که انگلیس تا 31 اکتبر از این اتحادیه خارج شود. وی با توجه به اینکه باید اواخر نیمه شب اکتبر از سمت خود کناره گیری کند ابراز امیدواری کرد که تا آن زمان انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود.

یونکر درباره اینکه جانشین ترزامی بتواند شرایطی متفاوت را ایجاد کند نیز گفت: کس دیگری چه کاری می تواند کند که او نکرده باشد؟

وی گناه خود در وقوع سناریوی برگزیت را رد کرده و گفت: در انگلیس هیچ کس به حرف من گوش نداد. وی با اشاره به اینکه من باید بیشتر در جریانات برگزیت دخالت می کردم همچنین گفت که من و کمیسیون اتحادیه اروپا همیشه متهم به دخالت در امور ملی هستیم. اما ما در مسئله برگزیت شکست خوردیم چرا که موضع و نگرشی در این باره نداشتیم. عقب نشینی یک موضع گیری نیست.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 25075

به "اعتراف یونکر به شکست کمیسیون اروپایی در مسئله برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف یونکر به شکست کمیسیون اروپایی در مسئله برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید