آماده باش بالن ارتباطی برای احتیاج احتمالی به خدمات دهی به زوار

به گزارش مجله سرگرمی، رحیم احسانی در تبادل نظر با خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به تکمیل ظرفیتهای ارتباطی، کمیته تامین ارتباطات اربعین حسینی، سال جاری برنامه ای برای استفاده از بالن ارتباطی در مرزهای کشور برای ارائه خدمات به زوار ندارد، گفت: در صورتی که شرایط بحرانی پیش بیاید، به سرعت بالن فضایی را برای سرویس دهی خدمات ارتباطی به زائران اربعین مستقر می کنیم.

آماده باش بالن ارتباطی برای احتیاج احتمالی به خدمات دهی به زوار

وی با اشاره به اینکه کمتر از 24 ساعت امکان نصب تجهیزات بالن فضایی در پایانه های مرزی وجود دارد، اضافه نمود: با توجه به اینکه در ایام راهپیمایی اربعین ترافیک و ازدحام زوار طولانی است، امکان نصب تجهیزات با سرعت بیشتر وجود ندارد اما ما در پژوهشگاه فضایی ایران در حالت آماده باش قرار داریم تا به سرعت در صورت اعلام احتیاج به منطقه اعزام شویم.

احسانی با بیان اینکه برای مثال در زلزله پلدختر، بالن فضایی در فاصله 24 ساعت و با اعزام تیم های عملیاتی از تهران استقرار یافت، افزود: تیم های فنی و عملیاتی ما در حالت آماده باش کامل برای ارائه سرویس دهی به وسیله بالن فضایی هستند.

رئیس پژوهشکده سامانه حمل و نقل فضایی اعلام کرد: سال گذشته در ایام اربعین، بالن فضایی جدای از بحث بحران و برای خدمات دهی به زائران، در مرز مهران مستقر شده بود اما به دلیل وقوع طوفان و از بین رفتن زیرساختها، این بالن پیروز به سرویس دهی مداوم طی دو روز به زوار و ساکنان منطقه شد تا وضعیت خدمات ارتباطی به ثبات برسد.

وی گفت: بالن ارتباطی به صورت همزمان قابلیت ارائه خدمات مخابراتی به وسیله فناوری وای فای و LTE را دارد و تقویت آنتن های بی سیم و نیز پایش وضعیت و محیط تحت پوشش، از دیگر قابلیتهای آن است.

احسانی با بیان اینکه فعلا از سوی کمیته تامین ارتباطات اربعین اعلامی برای آنکه خدماتی در جهت حرکت زوار ارائه دهیم، نشده است، افزود: البته حتی اگر شرایط خیلی بحرانی و اضطراری گردد، قابلیت نصب 2 بالن به صورت همزمان در مرزهای مهران و خسروی نیز وجود خواهد داشت.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 50839

به "آماده باش بالن ارتباطی برای احتیاج احتمالی به خدمات دهی به زوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش بالن ارتباطی برای احتیاج احتمالی به خدمات دهی به زوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید