آرزوی محال دانش آموزان معلول جسمی حرکتی یزد برآورده شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/یزد مسئول کمیته گردشگری در درسترس شهر میراث جهانی یزد گفت: با توجه به مناسب سازی معابر و ابنیه تاریخی شهر میراث جهانی یزد، همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین در این شهر، دانش آموزان دارای معلولیت جسمی حرکتی توانستند برای اولین بار از بافت و ابنیه تاریخی این شهر بازدید نمایند.

آرزوی محال دانش آموزان معلول جسمی حرکتی یزد برآورده شد

رحمیه گنجی زاده صبح امروز چهارشنبه ییستم آذرماه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت های گردشگری شهر میراث جهانی یزد، اظهار کرد: سال جاری همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین، برای اولین بار دانش آموزان یزدی دارای معلولیت حرکتی در قالب طرح همیار گردشگر از ابنیه و بافت تاریخی یزد بازدید کردند.

وی با بیان این که سال جاری برای چهارمین سال متوالی طرح همیار گردشگر با همکاری سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش در یزد اجرایی شده است، اضافه نمود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته سه شنبه هر هفته حدود 200 دانش آموز مقطع تحصیلی متوسطه با حضور در بافت تاریخی با ظرفیت های گردشگری و میراثی یزد آشنا می شوند.

مسئول کمیته گردشگری در درسترس شهر میراث جهانی یزد آشنا کردن دانش آموزان با اهمیت حفظ میراث فرهنگی را از جمله مهمترین اهداف برگزاری طرح همیار گردشگر دانست و گفت: در این طرح دانش آموزان در جریان ثبت جهانی بافت تاریخی و همچنین شیوه های نگهداری از این میراث ارزشمند قرار می گیرند.

گنجی زاده گفت: نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست یکی دیگر از برنامه ها و اهداف اجرای طرح همیار گردشگر در بافت تاریخی یزد است.

دانش آموزان در این بازدید بعد از حضور در معابر و گذرهای بافت تاریخی یزد از مسجد جامع کبیر و زندان اسکندر بازدید کردند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

1com.ir: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63137

به "آرزوی محال دانش آموزان معلول جسمی حرکتی یزد برآورده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرزوی محال دانش آموزان معلول جسمی حرکتی یزد برآورده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید